۲ هزار خانه بهداشت جدید در کشور به بهره برداری می‌رسد

2 هزار خانه بهداشت جدید در کشور به بهره برداری می‌رسد

قائم مقام معاون بهداشتی وزارت بهداشت و درمان گفت: ۲ هزار خانه بهداشت جدید در کشور تا پایان دهه فجر به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، ناصر کلانتری شامگاه پنج شنبه در مراسم روز بهورز که در موسسه خدمات رفاهی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، اظهار داشت: حکومت هر کشوری موظف است که 3 نیاز اصلی امنیت، سلامت و آموزش برابر را در اختیار مردم قرار دهد که در دولت تدبیر و امید توجه ویژه ای به حوزه سلامت شده است.

قائم مقام معاون بهداشتی وزارت بهداشت و درمان از مهمترین فلسفه‌های ساختارهای بهداشتی را برقراری نظام سلامت دانست و تصریح کرد: برقراری نظام سلامت برای مردم سراسر کشور از مهم ترین فلسفه‌های ساختارهای بهداشتی است که باید با عدالت بهداشتی و درمانی همراه باشد.

وی در ارتباط با گسترش مراقبت‌های اولیه بهداشتی در کشور بیان کرد: در نیمه دوم دهه 60 شمسی گسترش مراقبت‌های اولیه بهداشتی در کشور صورت گرفت و دولت وقت با وجود کمبود اعتبارات توانست نظام سلامت را به خوبی در کشور اجرایی کند.

کلانتری در زمینه تعداد خانه‌های بهداشت اولیه کشور خاطرنشان کرد: قبل از انقلاب اسلامی حدود هزار و 200 خانه بهداشت در سراسر کشور وجود داشت که در حال حاضر این رقم به 15 هزار خانه بهداشت رسیده است.

قائم مقام معاون بهداشتی وزارت بهداشت و درمان در زمینه تفاوت‌های روستاها در قبل و بعد از تاسیس خانه‌های بهداشت تاکید کرد: قبل از تاسیس خانه‌های بهداشت در روستاها، دسترسی به آب سالم کمتر از 10 درصد بود و 16 درصد واکسن نیز برای مادران امکان پذیر بود که در حال حاضر آب سالم تقریبا در دسترس مردم است و شاهد پوشش 100 درصدی واکسن مادران هستیم.

وی از اقتباس طرح بهورز توسط کارشناسان بهداشت جهانی خبر داد و گفت: طرح بهورز مورد اقتباس کشورهای خارجی قرار گرفته که گسترش خدمات درمانی با هزینه کم و فناوری بالا از جمله دلایت این اقتباس است.

کلانتری در ارتباط با تاسیس خانه‌های بهداشت در سراسر کشور تصریح کرد: هزار و 955 خانه بهداشت در سراسر کشور تاسیس می‌شود که هزار و 500 خانه بهداشت تا انتهای هفته دولت و مابقی تا 22 بهمن افتتاح می‌شوند.

قائم مقام معاون بهداشتی وزارت بهداشت و درمان در زمینه اعزام پزشکان به مناطق روستایی گفت: قریب 2 هزار و 200 پزشک جدید به مناطق روستایی اعزام شده‌اند و در حال حاضر 6 هزار و 400 پزشک در روستاها مشغول به خدمت هستند.

وی پیرامون تعمیر و تجهیز خانه‌های بهداشت در سراسر کشور اظهار کرد: 3 هزار و 200 خانه بهداشت تجهیز، 2 هزار و 200 خانه بهداشت تعمیر و 2 هزار و 200 زیست گاه پزشک روستا نیز تجهیز و تعمیر شد.

انتهای پیام/ ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon