زمینه ادامه تحصیل بهورزان تا مقطع کارشناسی در ۷ دانشگاه کشور فراهم شد

زمینه ادامه تحصیل بهورزان تا مقطع کارشناسی در 7 دانشگاه کشور فراهم شد

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: زمینه ادامه تحصیل بهورزان تا مقطع کارشناسی فراهم شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، علی اکبر سیاری شامگاه پنج شنبه در مراسم روز بهورز که در موسسه خدمات رفاهی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، اظهار داشت: حاصل کار و تلاش بهورزان ارتقای سلامت و پیشگیری از مرگ و میر افراد به ویژه زنان و کودکان است.

وی بهورزان را سربازان جبهه سلامت عنوان کرد و گفت: سربازان جبهه سلامت، بهورزان هستند و روشنایی خانه‌های بهداشت از تلاش بهورزان است و خدمات بهورزان برای کاهش درد و رنج بیماران روستایی قابل توجه است.

معاون بهداشت وزارت بهداشت و درمان، بهورزان را سرمایه‌ای گرانبها دانست و بیان کرد: بهورزان، از مهم ترین سرمایه های وزارت بهداشت هستند که موفقیت وزارت بهداشت در ارائه آموزش خوب و رضایت بهورزان از امور است.

سیاری در ارتباط با مزایای وجود بهورزان در مناطق روستایی تصریح کرد: براساس گفته‌های کارشناسان بهداشت جهانی، سیستم درمانی در روستاها به دلیل وجود بهورزان از انسجام بیشتری نسبت به مناطق شهری برخوردار بوده و از نظر اقتصادی به صرفه تر است.

وی ادامه داد: باید طرح خدمات رسانی بهورزان را با توجه به نیاز و تقاضاهای شهری در این مناطق اجرا کنیم تا از نظر اقتصادی به صرفه تر باشد.

معاون بهداشتی وزارت بهداشت و درمان در زمینه طراحی پروژه‌ها از محل یک درصد ارزش افزوده کالاها تاکید کرد: از محل یک درصد ارزش افزوده کالاهای کشور 7 برنامه و 8 پروژه برای ارتقای نظام سلامت توسط دولت در نظر گرفته شده است.

سیاری پیرامون احداث خانه‌های بهداشت در سراسر کشور خاطرنشان کرد: در سال 93 توانستیم بسیاری از خانه‌های بهداشت را تعمیر کنیم و در سال 94 نیز 2 هزار خانه بهداشت در سراسر کشور احداث می‌شود.

وی اظهار داشت: در گذشته به ازای هر 3 هزار نفر، یک بهورز تعلق می‌گرفت که در حال حاضر به ازای هر 2 هزار نفر یک بهورز تعلق می‌گیرد.

معاون بهداشتی وزارت بهداشت و درمان در ارتباط با ارتقای آموزشی بهورزان افزود: زمینه آموزش بهورزان برای تحصیل در دوره کاردانی فراهم شده و مربیان بهورزی نیز تا دوره کارشناسی می توانند ادامه تحصیل بدهند.

سیاری ادامه داد: زمینه ادامه تحصیل بهورزان تا مقطع کارشناسی در 7 دانشگاه سراسر کشور فراهم شده است.

انتهای پیام/ ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon