علت تعجب زائران ایرانی در بیمارستان‌های مکه و مدینه

علت تعجب زائران ایرانی در بیمارستان‌های مکه و مدینه

رییس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر با تشریح تعجب زائران ایرانی در بیمارستان‌های مکه و مدینه، چگونگی مدیریت بیمارستانی در حج که به نوعی مدیریت بحران در مبحث تجمعات انبوه است را توضیح داد.

سید علی مرعشی در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری تسنیم، به امتیازات خدمتگذاری به زائران سرزمین وحی اشاره کرد و اظهار داشت: راه اندازی بیمارستان آنهم در این سطح که به صورت فصلی ارائه خدمات می‌دهند پیچیدگی‌های خاص خود را دارد و چون ایام حج در مباحث مدیریت بحران در بخش تجمعات انبوه قرار می‌گیرد، این بیمارستان باید برای مقابله با بحران‌های ناخواسته و مدیریت آن به منظور کاهش عوارض و تبعات ناشی از آن آمادگی داشته باشد که به لطف خدا این تمهیدات در بیمارستان‌های مکه و مدینه مرکز پزشکی حج و زیارت انجام شده است و افرادی که اینجا مشغول خدمت هستند واقعاً از دل و جان مایه می‌گذارند.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر ادامه داد: در بیمارستان‌های جمعیت هلال احمر ایران در مکه و مدینه به بهترین شکل به زائران خدمت می‌شود. حتی زائران که برای بار اول است به حج مشرف می‌شوند تعجب می‌کنند از این همه توجه و از این همه محبت کادر درمانی که به آنان می‌شود.

مرعشی عنوان کرد: نکته دیگر در خدمت رسانی احترام به زائران است. خدمتگذاران ضیوف الرحمن با کمال احترام و ادب به زائران خدمت می‌کنند و در اینجا معنای متداول بیمار و پزشک نداریم، بلکه هر چه هست خدمت است و خدمت است و خدمت، آن هم خدمت به زائر خانه خدا.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر همچنین خاطرنشان کرد: نکته مهم دیگری که در طول سفر حج و به ویژه در کادر پزشکی مورد توجه قرار می‌گیرد، سبقت افراد برای خدمت به زائران است. زیرا سبقت در خدمت به زائران مصداق آیه شریفه «فستقبوا الخیرات» است. بنابراین خدمت به زائران حرم امن الهی مایه سرافرازی و عزت است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon