ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت بسیج حقوقدانان در پیشگیری از وقوع جرم


ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت بسیج حقوقدانان در پیشگیری از وقوع جرم

رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: بسیج حقوقدانان دارای ظرفیت زیادی است که باید از آن در جهت پیشگیری از وقوع جرم بهره گرفت.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، حجت الاسلام قاسم عبداللهی در نخستین مجمع عمومی بسیج حقوقدانان استان مرکزی با اشاره به اینکه این مجمع با استفاده از حقوقدانان بسیار کارآمد می‌تواند در راستای تحقق اهداف نظام گام بردارد اظهار داشت: در حال حاضر در بسیاری از کشورها با اتکاء به علم حقوق موفقیت‌های بسیاری به دست آمده و تونسته‌اند از این طریق هر حرکتی را توجیه کنند.

وی افزود: در کشورهایی که مادیات و دنیاگرایی مطرح شد اخلاقیات و دین جای خود را از دست داد که این مهم سبب ایجاد نامنی و تعارض شد که دولت‌ها باتوجه به بروز این مشکل مبانی حقوقی را تدوین کردند تا مشکلات این دولت‌ها رفع کند.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی تصریح کرد: در کشورهای دیگر هرچه مشکلات و معضلات اجتماعی افزایش یابد مجازات‌ها و محاکمات و همچنین استفاده از اهرم حقوقی و قانونی افزایش پیدا کرد.

حجت الاسلام عبداللهی با اشاره به اینکه به اینکه مشکلات جامعه در شرایط فعلی ار دیدگاه صرف دین مرتفع نمی‌شود گفت: باید بتوانیم با حقوقدانان وتشکیل بسیج این قشر حکومت اسلامی را برای مردم تبیین کنیم زیرا کشورهای دیگر تمامی اقدامات خود را با توجیه حقوقی انجام می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: باید بتوانیم توجیه حقوقی را در کشور استفاده کنیم چه بخواهیم و چه نخواهیم جنگ‌ها، صلح‌ها و تحریم‌ها بر اساس اصول حقوقی حاکم بر دنیا نقش بازی می‌کند حتی در تحریم‌ها از منشورهای حقوقی استفاده می‌شود ما در این زمینه خیلی عقب هستیم بسیج حقوقدانان باید این مشکل را رفع کند.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی ادامه داد: دشمنان با استفاده از ابزار حقوقی ثروت و اموال بلوکه شده ایران را محاسبه کردند اگر نتوانیم درمباحث حقوقی خود را تقویت کنیم مشکلات این چنینی را داریم با تاکید برمسائل دینی و اسلامی نمی‌توانیم به اهداف کلان کشور دست پیدا کنیم.

حجت الاسلام عبداللهی با اشاره به اینکه باید به سلاح حقوق تجهیز شویم بیان کرد: اگر افرادی مسلح به سلاح قانون و مبانی حقوقی داشته باشیم بهترین دفاع را از حکومت اسلامی می‌توانیم داشته باشیم بسیج حقوقدانان باید بتواند اهداف عالیه نظام را با اتکاء به این مهم محقق کند.

انتهای پیام/ ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon