حجتی هم به جمع منتقدان بانک‌ها پیوست

حجتی هم به جمع منتقدان بانک‌ها پیوست

در ادامه اعلام نارضایتی وزرا و مسئولان دولتی از روند تسهیلات‌دهی بانک ها به بخش تولید، این بار نوبت به حجتی وزیر جهاد کشاورزی رسید تا از اجرا نشدن قانون اختصاص ۲۵ درصد از منابع بانکی به بخش کشاورزی گله کند.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، محمود حجتی گفت : بخشی از تسهیلات امسال بخش کشاورزی، از محل منابع داخلی بانک هاست و بانک‌های عامل موظفند حداقل 25 درصد از تسهیلات اعطایی خود را به بخش کشاورزی اختصاص دهند.

وی افزود : بانک‌ها در مورد اجرای این قانون موفق نبوده اند و ما هم در حال پیگیری برای رفع این مشکل و اختصاص تسهیلات اعطایی هستیم .

وی خاطر نشان کرد : در بانک کشاورزی امسال  85 درصد از اعتبار 25 هزار میلیارد تومانی اعطای تسهیلات به بهره برداران کشاورزی پرداخت می‌شود.

به گفته وی، این تسهیلات برای تامین مواردی نظیر بذر، کود ، ماشین آلات و سرمایه گذاری به بهره برداران بخش کشاورزی اعطا می‌شود.

وزیر جهاد کشاورزی افزود: طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی، تسهیلات امسال بخش کشاورزی از محل صندوق توسعه ملی و با پشتیبانی دولت پرداخت می‌شود.

وی تصریح کرد: 10 درصد از منابع ورودی صندوق توسعه ملی بصورت ریالی در اختیار بانک‌ها قرار می‌گیرد و تخصیص این اعتبار درگرو شرایط فروش نفت و سهم صندوق توسعه ملی از محل فروش نفت است.

حجتی همچنین از اجرای طرح‌های کاهش مصرف آب و تغییر الگوی کشت بر اساس اقلیم و خشکسالی در کشور خبر داد و گفت: با بکارگیری روش‌های علمی ، فنی و عملیاتی نظیر اصلاح بذر در مزارع پنبه ، مصرف آب 20 درصد، کشت گلخانه‌ای سبزی وصیفی و جالیز، مصرف آب تا 90 درصد و جایگزینی کشت نشایی به جای کاشت بذر و کاهش زمان تولید نهال، مصرف آب 30 درصد کاهش می‌یابد .

پیش از این نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت و آخوندی وزیر راه و شهرسازی هم از بانک‌ها به دلیل تسهیلات ندادن به بخش تولید گله کرده بودند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه