وحدت اسلامی رمز شکست توطئه‌های استکبار است

وحدت اسلامی رمز شکست توطئه‌های استکبار است

امام جمعه خوی گفت: تمامی پیروان مذاهب اسلامی باید بدانند که وحدت اسلامی رمز شکست توطئه‌های استکبار است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه،حجت الاسلام سیدرضی موسوی شکوری در خطبه‌های امروز نماز جمعه خوی با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: حضرت امیرمؤمنان(ع) می‌فرماید برای انسان پرهیزکار سه نشانه اخلاص در کارها، کوتاهی آرزوها و غنیمت شمردن فرصتها وجود دارد.

وی با محور قرار دادن موضوع امت اسلامی تصریح کرد: واژه امت 65 مرتبه در قرآن تکرار شده و در این باره خداوند متعال در سوره آل‌عمران می‌فرماید، شما بهترین امتی هستید که برای مردم پدیدار شده‌اید.

شکوری تصریح کرد: در روایات متعدد در زمینه امت اسلامی موضوعات مختلفی از قبیل امت اسلامی جانشین امتهای گذشته، امت وارث زمین، وحدت و اختلاف امت،امر به معروف و نهی از منکر، مهمترین شأن امت ،هدف از امت وسط، موجبات خیر و خوبی امت،جایگاه قیام کنندگان امت اسلامی و هجوم ملتها بر امت اسلامی مطرح شده است.

امام جمعه خوی گفت: مفاد روایات این است که اگر امت اسلامی امر به معروف و نهی از منکر کرده و علاوه بر آن به خداوند ایمان آورده و وحدت و اتحاد خود را حفظ کنند قطعا بر دشمنان خود پیروز می‌شوند.

شکوری افزود: متأسفانه اگر امروز شاهد اختلافات اقوام و مذاهب هستیم در اثر توطئه‌های شوم استکبار بوده و همه پیروان مذاهب باید بدانند که وحدت اسلامی رمز شکست توطئه‌های استکبار است.

وی با اشاره به مناسبت‌های 13 شهریور که عبارتند از روز بزرگداشت ابوریحان بیرونی، روز تعاون و روز مردم‌شناسی اظهار داشت: گرایش به مردم‌شناسی یکی از گرایشـهای رشته علوم اجتماعی است که موضوعات متـعددی را مورد بررسی و تحقیق قرار داده که از جمله آنها، مطالعه فرهنگ جوامع در ادوار مختلف، مطالعه سیر تحول فرهنگها، تحقیق در مورد علل و ریشه‌های تغییرات فرهنگی، پژوهش در زمینه فرهنگ و توسعه و تحقیق در مورد مردم‌شناسی شهری،روستایی،ایل شناسی،باستان‌شناسی و موزه‌داری از جمله آنها است.

شکوری تصریح کرد: گرایشهای مختلف علوم اجتماعی مثل جامعه شناسی، جمعیت‌شناسی، فلسفه علوم اجتماعی، جامعه‌شناسی سیاسی،مددکاری اجتماعـی و توسـعه روسـتایـی بوده و سالیان متمادی است که در دانشگاه‌های ایران و جهان تدریس می‌شود.

وی بیان کرد: باید قبول کرد که تمامی اصول و قواعد مردم‌شناسی ریشه در ادیان آسمانی و وحی الهی دارند که باید مورد توجه جدی قرار بگیرند و در این باره امام صادق(ع) می‌فرماید، مردم معدن‌هایی چون معدنهای طلا و نقره هستند.

امام جمعه خوی گفت: روزه گرفتن که پاداش 70 سال عبادت را دارد، احیا و شب زنده‌داری که برابر یکسال عبادت است، انجام غسل به نیت روز دحوالارض،اقامه دو رکعت نماز در اول صبح که هر رکعت یک حمد و پنج مرتبه سوره والشمس دارد و نیز خواندن دعایی که با جمله "اللهم داحِیَ الکعبة" آغاز می‌شود از جمله اعمال چنین روزی است.

وی با اشاره به رزمایش اقتدار ثار‌الله که در روزهای 11 و 12 شهریور از ناحیه سپاه پاسداران و بسیج با استعداد 252 گردان در بوستان ولایت تهران اجرا شد، ضمن قدردانی از این اقدام به موقع سپاه پاسداران با اشاره به اهداف این رزمایش گفت: نمایش اراده مردم در دفاع از انقلاب اسلامی،تقویت روحیه جهاد و مقاومت،ارتقاء سطح امنیت و آرامش روانی جامعه،بازدارندگی در برابر تهدیدات احتمالی دشمنان،خنثی‌سازی تحرکات و تبلیغات دشمنان و پاسخگویی به درخواست ولی امر مسلمین مبنی بر حفظ آمادگی‌ها از جمله اهداف این رزمایش است.

شکوری با اشاره به سخنان مهم مقام معظم رهبری در دیدار با خبرگان رهبری اظهار داشت: در این باره می‌توان این فرمایشات را در چند محور مانند توصیه و تأکید به مسئولان مبنی بر حرکت در چارچوب منظومه فکری اسلامی،همرنگ نشدن با ادبیات کلیشه‌ای نظام سلطه و حساسیت نشان دادن به طـراحیهای دشمن، بیان ویژگیها و مصادیق ادبیات نظام سلطه، تبیین ویژگیهای منظومه فکری اسلامی، تأکید بر لزوم ورود مجلس به موضوع برجام، انتقاد شدید از مواضع متفاوت حاکمان آمریکا در مورد برجام و تأکید بر تشکیل یک ستاد عملیاتی برای اجرای اقتصاد مقاومتی خلاصه کرد.

انتهای پیام/ ی

 

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon