رویداد ۱۷ شهریور در تاریخ ایران اسلامی ماندگار است


رویداد 17 شهریور در تاریخ ایران اسلامی ماندگار است

نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان گفت: واقعه ۱۷ شهریور نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی است و همواه در تاریخ ایران ماندگار خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی ظهر امروز در خطبه‌‏‏های‏ نمازجمعه به قیام 17 شهریور و کشتار جمع پرشماری از مردم بی‌دفاع توسط رژیم ستم‌شاهی در میدان ژاله تهران اشاره کرد و اظهار داشت: واقعه 17 شهریور نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی است که سبب شکست رژیم طاغوت و شتاب بخشی انقلاب اسلامی ایران شد.

وی افزود: مردم انقلابی تهران با وجود اعلام حکومت نظامی روز جمعه 17 شهریور 57 علیه رژیم شاه تظاهرات کردند که رژیم سفاک پهلوی نیز مردم بیگاه را به گلوله بست.

نماینده ولی فقیه در گلستان با تاکید بر هدف رژیم پهلوی برای ایجاد یاس در مردم تصریح کرد: این اقدام شاه در بخش‌هایی از مردم ایجاد ناامیدی کرد اما با پیام تاریخی امام خمینی (ره) درباره جنایت شاه در جمعه سیاه 57، روح مبارزه علیه رژیم دوباه در مردم انقلابی ایران زنده شد.

نورمفیدی افزود: دولت شریف امامی با کشتار مردم در روز 17 شهریور سال 1357 به اصطلاح می‌خواست آنها را سرجایشان بنشاند، اما پیام روحبخش امام خمینی (ره) دوباره ملت را به حرکت درآورد و در نهایت هم روز 22 بهمن ماه همان سال انقلاب اسلامی به پیروزی رسید.

امام جمعه گرگان با گرامیداشت سالروز رحلت عالم و مجاهد آیت الله سید محمود طالقانی اولین امام جمعه تهران، گفت: این عالم ربانی در خانواده علم و سیادت متولد شد و روحانی بود که در بعد فرهنگی، معرفی دین، قرآن و مکتب اهل بیت (ع) تلاش می‌کرد.

آیت الله نورمفیدی، افزود: به فرموده امام راحل، آیت الله طالقانی برای اسلام به منزله ابوذر بود که زبان گویای او همچون شمشیر مالک اشتر برنده بود.

نماینده ولی فقیه در گلستان اظهار کرد: این عالم ربانی علاوه بر بندگی خدا، در گسترش و ترویج دین اسلام و مکتب اهل بیت (ع) و خدمت به مردم و نیز مبارزه با ستمگران تلاش زیادی از خود نشان داد.

وی همچنین بااشاره به 23 ذی القعده که به نام زیارت مخصوص امام رضا(ع) نامگذاری شده، گفت: فلسفه این زیارت ها افزایش معرفت در انسان نسبت به انسان های کامل و اولیای الهی چون ائمه اطهار (ع) و در پیروی از فرامین الهی است.

انتهای پیام/ ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon