اردو‌های جهادی بسیج در راستای کمک به دولت برای محرومیت‌زدایی است


اردو‌های جهادی بسیج در راستای کمک به دولت برای محرومیت‌زدایی است

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اردوهای جهادی بسیج‌ گفت: از جمله اهداف این طرح‌ها خودسازی دانشجو‌ها، خدمت به مردم در مناطق محروم و نیز کمک به دولت در راستای محرومیت‌زدایی است.

سردار محمدرضا نقدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رودبار، اظهار داشت: 3000 گروه جهادی در روستاهای دوردست و صعب‌العبور کشور به مردم خدمت می‌کنند. این گروه‌ها برای خودسازی دانشجوهاست و با هدف خدمت به مردم محروم و کمک به دولت برای محرومیت‌زدایی است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ‌افزود: ساخت نهرهای سیمانی کشاورزی یکی از طرح‌ها در بحث اقتصاد مقاومتی است. تنها در روستاهای عمارلو استان گیلان که به‌گفته اهالی تا پیش از این 70 درصد آب در نهرهای خاکی از بین می‌رفت، در صورت بازیافت 50 درصد آب، سطح زیر کشت کشاورزی به 2 برابر افزایش می‌یابد و از این حیث ثروت مردم و تولیدات کشور افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به طرح‌های اقتصاد مقاومتی بیان کرد: بسیج امسال نزدیک به 1000 میلیارد تومان تسهیلات دارد، همچنین تسهیلات ارزان‌قیمت برای روستائیان و مناطق محروم فراهم کردیم که در این راستا آن‌ها از آموزش فعالیت‌های تولیدی بهره‌گیری کرده و مهارت می‌گیرند و سپس اقدام به فعالیت می‌کنند. در 2 سال گذشته 100 هزار شغل در این راستا ایجاد شده و امسال نیز پیش‌بینی می‌شود تا 60 هزار شغل تولیدی در روستاها ایجاد می‌شود.

سردار نقدی با بیان اینکه سالانه 5 میلیون تن ضایعات محصولات کشاورزی در کشور وجود دارد، یادآور شد: اگر روستائیان یاد بگیرند این ضایعات را تبدیل به محصول کنند، ثروت افزوده آنان بیشتر و این مقدار محصول نیز احیا می‌شود.

انتهای پیام/آ*

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon