آیت‌الله دری نجف‌آبادی: دشمن به‌دنبال توطئه‌های جدید برای نفوذ در ایران است


آیت‌الله دری نجف‌آبادی: دشمن به‌دنبال توطئه‌های جدید برای نفوذ در ایران است

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به اینکه دشمن به‌دنبال تحمیل افکار و اندیشه خود بر ملت ایران است، گفت: دشمن به‌دنبال توطئه‌های جدید برای نفوذ در ایران است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، آیت‌الله قربان‌علی دری نجف‌آبادی ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی این هفته ‌اراک، با اشاره به یکی از روایات امام رضا(ع) اظهار داشت: برگزیده‌ترین افراد کسانی هستند که اگر نیکی کنند به درگاه خداوند سپاس‌گزار هستند و هنگام ارتکاب گناه پشیمان شده و استغفار می‌کنند، زمانی که خدا نعمتی به آن‌ها  عطا می‌کند، شکرگزار هستند و در برابر گرفتاری‌ها صابر بوده و وقتی خشمگین می‌شوند سکوت می‌کنند، این‌ها صفات افراد شایسته‌ و برگزیده خداست.

وی افزود: در چند روز گذشته جمع‌بندی رایزنی‌های 6ماهه مجلس خبرگان رهبری برگزار شد و در این میان‌ ملاقات بسیار راهبردی با مقام معظم رهبری و استفاده از منویات و تدابیر حکیمانه معظم‌له صورت گرفت و مفتخر به زیارت حرم مطهر رهبر کبیر انقلاب اسلامی(ره) و تجدید عهد با این بزرگوار شدیم.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: بیانات مقام معظم رهبری همیشه راه‌گشا بود و یک دید حکیمانه برای مشکلات جمهوری اسلامی ایران دارند، در دنیای اسلام باید یک پایگاه باعظمت که آزادی و جمهوری اسلامی را نهادینه سازد، تشکیل شود و این نیت غرب را که بی‌وقفه به‌دنبال سلطه بر مسلمانان و اسلام بوده است برای همیشه از بین ببرد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی خاطرنشان کرد: آمریکا، رژیم صهیونیستی و داعش همه یک هدف را در جهان دنبال می‌کنند، آن‌ها پشت پرده با یکدیگر همکاری و برنامه‌ریزی دارند، در جهان، ترور را سرلوحه پیشبرد نقشه‌های شوم خود قرار دادند همان‌طور که اسرائیل خون‌خوار با ترور زنان و کودکان بی‌گناه و غصب سرزمین‌های آنان، کشور ظلم و فساد را راه انداخته است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در ادامه سخنانش با اشاره به مصرف آب در کشور گفت: کشوری که بیش از 70میلیون نفر جمعیت دارد، در بخش کشاورزی 92 درصد آب مصرف می‌کند، که اگر این مصرف با مدیریت و برنامه‌ریزی باشد و بهره‌برداری علمی و فنی را داشته باشیم، 3 برابر برداشت محصولات افزایش و میزان مصرف آب نیز به‌میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی خاطرنشان کرد: کشورهای آسیای شرقی مانند ژاپن رتبه سوم اقتصاد دنیا را دارد، ایران هم اگر از مصرف‌گرایی به تولید‌گرایی تغییر مسیر دهد و اگر به‌جای وارد کردن 4 میلیون دلار تلفن همراه قاچاق و غیرقاچاق به کشور، به‌دنبال تولید محصول با کیفیت ملی باشد، می‌تواند رتبه‌های اقتصادی خوبی در دنیا به دست آورد.

وی با اشاره به نقش مراکز تحصیلی و علمی در راستای پیشبرد جامعه گفت: دانشگاه‌ها، مراکز تحقیقاتی و شرکت‌های دانش‌بنیان، همان‌طور که سوخت جامد و مایع، سانتریفیوژ و موشک را در کشور تولید کردند، باید در موارد ضروری دیگر مانند تلفن همراه و غیره، محصولات باکیفیت تولید کنند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: باید در کار فنی تحول ایجاد کنیم، باید مصرف مردم معقول باشد، انرژی‌های حیاتی مانند برق، آب و گاز همیشگی نیستند، باید با مصرف درست، حق فرزندان آینده را نیز به‌جا آوریم.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی خاطرنشان کرد: اندیشه بدیع و نوآورانه برای کشور عزت‌آفرین است، چراکه همه باید در جبهه سربلندی کشور سرباز باشند و در در راستای اقتصاد مقاومتی، مبارزه با استکبار و مقابله با نفوذ دشمنان به‌ویژه آمریکا افتخار آفرینی کنند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به اهمیت حفظ هویت دینی و ملی ایرانیان گفت: هویت دینی ــ انقلابی ایرانیان مایه مباهات و سربلندی همگان‌ است و نباید اجازه دهیم دشمن با تبلیغات سایبری و اینترنتی و ماهواره‌ای خود جوانان را به‌سمت خود بکشاند و اهداف شوم خود را به نتیجه برساند، همواره باید تلاش کنیم جوانان اسلامی ــ ایرانی بمانند و راه جمهوری اسلامی ایران را ادامه دهند.

وی با اشاره به اهمیت تقوا در زندگی گفت: درس ایمان و تقوا زیباترین درس زندگی ماست و اگر ایمان و تقوا را پیشه سازیم به موفقیت‌های والایی دست پیدا می‌کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی ادامه داد: قرآن کریم به‌طور مکرر انسان را به تقوای الهی و ایمان به یگانگی خداوند در تمام مراحل زندگی سفارش می‌کند؛ اگر تقوا در جامعه باشد همه براساس عدالت رفتار می‌کنند، اگر تقوا نباشد هر ظلمی در جهان صورت می‌گیرد و هیچ کسی مدافع حقوق مظلومان نمی‌شود و به‌طور کلی تقوا جزو سرمایه اصلی یک کشور اسلامی است.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی بااشاره به پیگیری برای راه‌اندازی پایگاهی دینی برای جهان اسلام گفت: ما در دنیای اسلام به‌دنبال ایجاد پایگاه باعظمتی برای پیروان اهل بیت(ع) هستیم و باید الگوی قدرت، عظمت، استقلال و آزادی برای جهان اسلام باشیم.

وی افزود: دنیای غرب همواره به‌دنبال این است که جهان اسلام را به‌عنوان طعمه‌ای برای خود قرار داده و از این طریق به اهداف پلید خود دست یابد، نمونه بارز این امر را در جنایات وحشیانه داعش و صهیونیست در کشورهای منطقه می‌بینیم.

انتهای پیام/آ*

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon