آغاز اجرای عملیات ساخت ۲ نیروگاه ۱۰۵۰ مگاواتی در سال ۹۵


آغاز اجرای عملیات ساخت 2 نیروگاه 1050 مگاواتی در سال 95

معاون حفاظت و امنیت هسته‌ای سازمان انرژی اتمی عقد قرارداد ۲ نیروگاه ۱۰۵۰ مگاواتی با مشارکت کشور روسیه را یادآور شد وگفت: امیدوارم تا اواخر سال جاری بتوانیم کار مطالعاتی آن را به پایان برسانیم و در سال ۹۵ نیز شروع کار این نیروگاه را داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کاشان، اصغر زارعان عصر امروز در سفر به شهر ابوزیدآباد و بخش کویرات شهرستان آران و بیدگل و افتتاح فاز اول باند دوم جاده ابوزیدآباد به کاشان اظهار داشت: در حوزه‌های هسته‌ای و فناوری‌های نوین اقتداری برای کشور به دنبال دارد و لذا نظام سلطه و استکبار به دنبال کند کردن این فرآیند با شیوه‌ها و تکنیک‌های مختلف هستند.

وی، با اشاره به اینکه خودباوری که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به وجود آمده، منجر به کلمه " ما می‌توانیم" شده، افزود: با کلمه "ما می‌توانیم "، تلاش‌های مضاعف و مدیریت جهادی در عرصه‌های گوناگون، منجر شده که این کشور روز به روز به اعتلا و اقتدار آن افزود شود و این حاصل تلاش، استقامت و پایداری و اقداماتی است که در منطقه و جهان آن را نشان داده‌ایم.

معاون حفاظت و امنیت هسته‌ای سازمان انرژی اتمی، فعالیت اصلی سازمان انرژی اتمی را تولید انرژی پاک دانست و تصریح کرد: این انرژی به دور از آلایندگی در حوزه های محیط زیست است ونخستین راکتور 1000 مگاواتی در بوشهر را داریم که حدود چند سال تاکنون در مدار است و نسبت به سوخت‌های فسیلی سالانه نزدیک 7 میلیون تن از آلایندگی در فضا را جلوگیری می‌کند.

وی 2 نیروگاه 1050 مگاواتی با مشارکت و عقد قرارداد کشورهای منطقه و روسیه در شرایط بسیار سخت تحریم را یادآور شد و افزود: امیدوارم تا اواخر سال جاری بتوانیم کار مطالعاتی آن را به پایان برسانیم و در سال 95 نیز شروع کار این نیروگاه را داشته باشیم که جمعا 3100 مگاوات می‌شود که 1000 مگاوات آن در مدارو 2100 مگاوات را در قرارداد آورده‌ایم.

زارعان خاطرنشان کرد: امیدوارم این نیروگاه‌ها به اضافه نیروگاه‌های 100 مگاواتی کوچک که بتوانند مشکلات مناطق مختلف کشور را حل کنند. از جمله در سواحل مکران که سفر اخیری که به چین داشتیم پیرامون این موضوع به آنها صحبت کردیم تا بتوانیم به صورت مشارکتی نیروگاه های کوچک را دنبال کنیم.

وی ‌بی اعتمادی کشورمان به نظام سلطه را یادآور شد و افزود: جمهوری اسلامی میدان چرخه سوخت را ایجاد کرد، از اکتشاف، استخراج، فناوری و مجتمع های سوخت که در داخل راکتورهای قدرت قرار می گیرد.

معاون حافظت و امنیت هسته‌ای سازمان انرژی اتمی از جمهوری اسلامی ایران به عنوان آخرین کشوری که مجوز دارد و می‌تواند در چرخه سوخت فعالیت داشته باشد نام برد و افزود: غربی‌ها دیگرهیچ کشوری برای فعالیت در این عرصه را نخواهند داد و باید شکرگزار باشیم با نیرویی که ایجاد کرده‌ایم و با رهنمودهای مقام معظم رهبری توانسته ایم امروز روی پای خودمان بایستیم.

وی افزود: ما به طرف مقابل اطمینان نداریم تا سوخت را به ما بدهند، باید خودمان چرخه سوخت را تولید کنیم و امروز نیز این چرخه ایجاد شده است.

زارعان یکی از دلایلی که دشمن نمی تواند در صنعت هسته‌ای ما اختلال ایجاد کند را بومی‌سازی این صنعت دانست و اظهار داست: این صنعت از صفر تا 100 آن بومی است و اگر دشمنان هزارم اقدام هم انجام دهند مطمئنا چراغ این صنعت در ایران خاموش نخواهد شود و این به خاطر تلاش رهبری‌های مقام معظم رهبری و تلاش‌های انجام شده است.

انتهای پیام/ ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon