امارات ۳ روز عزای عمومی اعلام کرد

امارات 3 روز عزای عمومی اعلام کرد

امارات در پی کشته شدن ۴۵ نظامی این کشور در پی حملات موشکی روز جمعه ارتش یمن به مواضع نیروهای ائتلاف سعودی در «مارب»، ۳ روز عزای عمومی اعلام کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از «اسکای‌نیوز»، دولت امارات، جمعه شب با اعلام رسمی 3 روز عزای عمومی در کشور در پی کشته شدن 45 نظامی آن در یمن، عنوان کرد که پرچم‌های خود را از بامداد شنبه به حالت نیمه افراشته درمی‌آورد.

فرماندهی کل نیروهای مسلح امارات، روز جمعه اعلام کرد شمار نظامیانش که روز جمعه در یمن کشته شدند به 45 نفر رسیده است. این آمار ابتدا 22 نفر اعلام شد ولی 23 نفر از زخمی‌ها در اثر وخامت حال، جان خود را از دست دادند.

«انور قرقاقش» وزیر مشاور در امور خارجه امارات تأکید کرد که اصابت موشک زمین به زمین باعث انفجار در انبار مهمات نیروهای ائتلاف در منطقه «صافر» در استان مارب شده است.

طبق اعلام یک مقام امنیتی در یمن، ارتش و نیروهای مردمی این کشور با شلیک موشک بالستیک «توشکا» به یک پایگاه نظامی در منطقه صافر در استان مارب، مقادیری از تجهیزات و خودروهای نظامی امارات را منهدم کردند.

هلاکت دست‌کم 45 نظامی اماراتی در یمن، واکنش شماری از سران و روسای کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس را به دنبال داشت. «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهوری مصر، «عبد ربه منصور هادی» رئیس‌جمهور مستعفی و فراری یمن، «محمد بن نایف» و «محمد بن سلمان» ولیعهد و جانشین ولیعهد سعودی در تماس‌هایی با «شیخ محمد بن زاید» ولیعهد ابوظبی مرگ نظامیان آن در یمن را تسلیت گفتند.

همزمان، رژیم بحرین نیز، روز جمعه از کشته شدن 5 نظامی این کشور در عملیاتی در مرزهای جنوبی عربستان سعودی خبر داد.

«عیسی الحمادی» وزیر اطلاع‌رسانی بحرین با اعلام این خبر، افزود یمن به مشارکت خود در ائتلاف سعودی برای بمباران یمن، متعهد است.

عربستان سعودی به همراه شماری از رژیم‌های مرتجع عربی در چارچوبی ائتلافی نظامی از 26 ژوئن گذشته بمباران سنگین مناطق مختلف یمن را با هدف آنچه که مقابله پیشروی جنبش «انصارالله» و بازگرداندن مشروعیت به این کشور، خوانده بودند، آغاز کرده‌اند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان