امیر پوردستان: رزمایش نزاجا مهرماه در غرب و آبان‌ماه در شرق کشور برگزار می‌شود

امیر پوردستان: رزمایش نزاجا مهرماه در غرب و آبان‌ماه در شرق کشور برگزار می‌شود

فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه امروز با جنگ‌های نیابتی در منطقه روبه‌رو هستیم، گفت: نخستین واکنش نیروی زمینی ارتش این است که مهرماه در غرب ‌و آبان‌ماه در شرق کشور رزمایش برگزار کنیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، امیر احمد‌رضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش صبح امروز در مراسم افتتاح فاز سوم پادگان ثامن الائمه ارتش شمال‌شرق کشور که با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهری مشهد برگزار شد، اظهار داشت: یکی از مواردی که در دستور کار نیروی زمینی ارتش قرار دارد جایگزینی پادگان‌های داخل شهر و انتقال آن‌ها به خارج از این محدوده است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: با مدیریت حکیمانه فرماندهی کل قوا، اقدامات ارزنده‌ای در زمینه این جابجایی‌ها انجام شده به‌گونه‌ای که در 5 سال اخیر پادگان‌های لشگر 88 زاهدان و تیپ 188، لشگر 21 تبریز و تیپ 121 ساخته شده و یک یگان نیز در آن مستقر شده است.

امیر پوردستان با اشاره به اینکه لشگر 92 و تیپ 192، پایاه هوانیروز آبیک و تیپ پیاده کهنوج نهبندان و قائن نیز در حال مطالعه و ساخت است افزود: پادگان‌های قزوین، زنجان، بجنورد و شیروان نیز در شرف انتقال است.

وی با اشاره به اینکه 5 پادگان بزرگ در تهران رها شده و به خارج از شهر انتقال یافته است، تصریح کرد: انتقال پادگان عباس‌آباد سبب کمک به مجموعه مصلی شده و همچنین یکی از بزرگترین بوستان‌های کشور در پادگان قلعه مرغی ساخته شده است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش بیان کرد: 22 پادگان کوچک و بزرگ امسال در لیست فروش قرار می‌گیرند، امیدواریم کمک استانداران و مسکن و شهرسازی در این زمینه استمرار داشته باشد تا نیروی زمینی بتواند به مسئولیت خود به نحو احسنت عمل کند.

وی گفت: با توجه به شکل تهدیدات کنونی، بسیاری از پادگان‌ها نیاز به جابه‌جایی دارند، حمایت‌های دولت و قوه قضائیه می‌تواند در این راستا نقش موثری داشته باشد، آمادگی نیروهای مسلح سبب امنیت خاطر برای مردم می‌شود و دومین برکت این مهم بازدارندگی برای دشمن است.

امیر پوردستان پادگان‌ها را مکانی مقدس دانست که جوان‌ها قابلیت رزمی خود را در آن ارتقا می‌دهند و گفت: امروز با جنگ‌های نیابتی  در منطقه روبه‌رو هستیم که بازیگران اصلی آن گروه‌های تکفیری و داعش است.

وی تاکید کرد: داعش در کشورهای همسایه شرقی ایران در حال فعالیت است که نخستین واکنش نیروی زمینی ارتش این است که مهرماه در غرب ‌و آبان‌ماه در شرق کشور رزمایش برگزار کنیم تا ترفندهای دشمن نقش برآب شود.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon