طرح آبخیزداری سد سفیدرود در قزوین اجرا می‌شود


طرح آبخیزداری سد سفیدرود در قزوین اجرا می‌شود

رئیس اداره ارزیابی و اطلاعات جغرافیایی آبخیزداری استان قزوین گفت: در راستای استفاده بهینه از منابع آبی، تقویت سفره‌های زیرزمینی و جلوگیری از رسوب، طرح آبخبزداری سد سفیدرود در قزوین اجرا می‌شود.

مهدی شاپورزاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین اظهار داشت: طرح آبخیزداری سد سفیدرود یکی از طرح‌های ملی است که همه ساله با توجه به اعتبارات تخصیصی از سوی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری با هدف ذخیره سفره‌ آب‌های زیرزمینی و استفاده بهینه از منابع آبی در قزوین اجرا می شود.

وی در رابطه با اعتبارات مصوب امسال برای اجرای طرح آبخیزداری سد سفیدرود تصریح کرد: اعتبار مصوب طرح آبخیزداری سد سفیدرود در امسال 3 هزار و 500 میلیون ریال است که در یکی دو ماه آینده اعتبار تخصیصی به این طرح تعیین می‌شود.

شاپورزاده عنوان کرد: در سال گذشته 3 هزار و 440 میلیون ریال اعتبار مصوب اجرای این طرح بوده که 35 درصد از این مبلغ از سوی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور به اجرای این طرح در استان قزوین تخصیص یافته بود.

رئیس اداره ارزیابی و اطلاعات جغرافیایی آبخیزداری استان قزوین بیان کرد: در صورتی که میزان اعتبارات تخصیصی برای اجرای طرح‌ها کم باشد، طرح بنا بر اعتبار تخصیصی پیش رفته و ادامه اجرای طرح به سال بعد موکول می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: از مسئولان مربوط به منابع طبیعی و حوزه آبخیزداری انتظار می‌رود با تخصیص اعتبارات بیشتر در راستای اجرای طرح‌های آبخیزداری در استان، اقدامی مؤثر در جهت کنترل سیلاب و آبخیزداری به منظور کاهش اثرات خشکسالی و جبران افت سفره‌های زیرزمینی انجام شود.

انتهای پیام/ع

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon