دورخیز هادی برای برکناری بحاح؛ تشکیل دولت جدید در تبعید قوت گرفت

دورخیز هادی برای برکناری بحاح؛ تشکیل دولت جدید در تبعید قوت گرفت

برخی منابع خبری گزارش دادند که عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن قصد دارد که دولت کنونی خود را برکنار و دولت دیگری را در راستای سرسپردگی بیشتر جایگزین آن کند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، پایگاه خبری بوابه الفجر نوشت: گزارهای خبری حاکی است که عبدربه منصور رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن یک دولت کارآمد و اجرایی را به ریاست یکی از نیروهای فن سالار شمال یمن در روزهای آینده اعلام خواهد کرد. او همچنین دو معاون برای نخست وزیر از کسانی که در درون دولت جدید خواهند بود، انتخاب خواهد کرد.

براساس این گزارش ها، عبدربه منصور هادی در انتصاب های جدید از حمایت نیروهای سیاسی یمن برخوردار شده است.

به نوشته پایگاه المشهد الیمنی، منابع رسمی یمنی در توجیه این تغییرات گفتند که برخی وزیران دولت همچنان طرفدار جنبش انصار الله و طرفدار علی عبدالله صالح رئیس جمهور پیشین یمن هستند و برخی دیگر نیز بعد از آغاز عملیات "توفان قاطعیت" (تجاوز نظامی ارتش سعودی به یمن) از صحنه ناپدید شدند.

این منابع رسمی یمنی گفتند که خالد بحاح نخست وزیر کنونی دولت عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی یمن در پست خود به عنوان معاون رئیس جمهور باقی خواهد ماند.

این منابع افزود: وزیران جدید مواضع آنها درقبال (عبدربه منصور هادی) روشن است و آنها از همان روزهای نخستین با (جنبش انصار الله) مقابله کردند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان