بیش از ۲ هزار نفر تحت پوشش حمایت غذایی بهزیستی قزوین قرار گرفتند


بیش از 2 هزار نفر تحت پوشش حمایت غذایی بهزیستی قزوین قرار گرفتند

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان قزوین گفت: در راستای اجرای طرح حمایت غذایی از کودکان شیرخوار و مادران باردار و شیرده، بیش از ۲ هزار خردسال و مادر باردار و شیرده تحت پوشش حمایت غذایی بهزیستی استان قزوین قرار گرفتند.

بهاره رحمانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین اظهار داشت: 2 هزار و 262 کودک شیرخوار و مادر باردار و شیرده تحت پوشش طرح حمایت غذایی بهزیستی استان قزوین قرار گرفتند که در راستای اجرای این طرح، در سال گذشته 12 هزار و 200  قوطی شیرخشک به خانواده‌های دارای فرزند شیرخوار، کودکان شیرخوارگاه، کودکان معلول در خانواده‌ها و کودکان معلول ساکن در مراکز نگهداری و خانواده‌های دارای فرزند چند قلو از طرف بهزیستی قزوین توزیع شد.

وی با اشاره به ترویج تغذیه کودک با شیر مادر خاطرنشان کرد: علاوه بر مزایای تغذیه‌ای، روانی، بهداشتی، ایمنولوژیکی و اقتصادی تغذیه با شیر مادر، ارتقاء سطح سلامت شیرخواران، پیشگیری از مرگ و میر و ابتلا کودکان به بیماری‌های دوران کودکی و بزرگسالی از دیگر مزایای تغذیه کودک از شیر مادر است که همه این عوامل سبب شده ترویج تغذیه با شیر مادر از اولویت‌های بهداشتی کشور و سازمان بهزیستی محسوب شود.

رحمانی در رابطه با عرضه شیرخشک رایگان به شیرخواران بیان کرد: فرزندان در صورت ابتلای مادر به بیماری‌های صعب‌العلاج، چند قلو بودن فرزندان و مشکلات مادر به‌طور موقت، به شیر خشک نیاز پیدا می‌کنند که در این راستا می‌توانند از شیر خشک رایگان تا 18 ماهگی و  برای کودکان چندقلو تا 24 ماهگی استفاده کنند.

وی افزود: معلولان مراکز شبانه روزی توانبخشی و نیز معلولانی که در خانواده نگهداری می‌شوند، نوزادانی که به‌دلیل ترک، فوت و زندانی بودن مادر نیاز به شیر خشک دارند در صورت دارا بودن سهمیه شیر خشک و عدم استفاده خانواده از شیر یارانه‌ای دانشگاه علوم پزشکی نیز می‌توانند از خدمات سازمان بهزیستی استان قزوین استفاده کنند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان قزوین عنوان کرد: طرح کمک به بهبود مادران باردار و شیرده، سالانه از طرف وزارت تعاون ابلاغ می‌شود که در سال گذشته 100 نفر از مادران  باردار و شیرده تحت پوشش بهزیستی از مزایای این طرح بهره‌مند شدند.

انتهای پیام/ع

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon