تجمع فعالان حقوق بشر علیه سفر ملک سلمان به آمریکا + تصاویر

تجمع فعالان حقوق بشر علیه سفر ملک سلمان به آمریکا + تصاویر

ده‌ها تن از فعالان حقوق بشر و آمریکایی‌های یمنی‌تبار با تجمع مقابل کاخ سفید و خیابان‌های اطراف آن علیه ورود ملک سلمان به آمریکا و همچنین کشتار زنان و کودکان یمنی توسط جنگنده‌های سعودی فریاد اعتراض سردادند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری تسنیم در واشنگتن، ده‌ها نفر از فعالان اجتماعی و حقوق بشر، همچنین یمنی‌های ساکن آمریکا و مخالفان سیاسی عربستانی همزمان با ورود ملک سلمان برای دیدار با رئیس جمهوری آمریکا، روبروی کاخ سفید تجمع کردند و فریاد اعتراض خود را به این سفر برآوردند.

شرکت‌کنندگان در این تجمع اعتراضی فریاد می‌زدند که «داعش همان سعودی است», «تروریست همان سعودی است» و «سلمان کودک‌کش است».

فعالان اجتماعی و حقوق بشر که در این تجمع اعتراضی شرکت کرده بودند، پلاکاردها و دست‌نوشته‌هایی با مضمون «سعودی‌ زنان و بچه‌ها را می‌کشد»،‌ «دست از سر یمن بردارید»، «محاصره یمن را تمام کنید», «سعودی جنایت جنگی در یمن انجام داده است», «رانندگی زنان، تروریسم نیست» و «جنگ را تمام کنید» در دست داشتند.

نکته جالب این ماجرا و تجمع اعتراضی آنجاست که سفارت عربستان با آگاهی از انجام این تظاهرات عده‌ای دیگر را واداشت  

روبه‌روی کاخ سفید بر ضد معترضین فریاد بزنند. این افراد اکثراً با در دست داشتن عکسهایی از ملک سلمان و پرچم عربستان تلاش داشتند در مراسم سخنرانی تجمع معترضان به ملک سلمان ایجاد اختلال کنند.

پس از آنکه کاروان امنیتی و اسکورت ملک سلمان نزدیک کاخ سفید رسید، مأموران امنیتی تمامی خیابان‌های مشرف بر کاخ سفید را بسته معترضین را از روبه‌روی کاخ سفید به پارک لافایِت هدایت کردند، هرچند پس از گذشت چند دقیقه مأموران امنیتی همراه با صدها افسر پلیس، معترضان به سفر ملک سلمان را از پارک لافایِت خارج و به خیابان اِچ که در فاصله دورتری قرار دارد، هدایت کردند.

یکی از سازمان‌دهندگان این تجمع اعتراضی در پاسخ به خبرنگار تسنیم گفت: ما اینجا آمده‌ایم تا به جنگ ضدبشری علیه مردم بی‌دفاع یمن اعتراض کنیم. وی در ادامه گفت: طی این جنگ جنایات جنگی رخ داده است و مسئولان آن باید محاکمه شوند، اما عربستان با پول و ثروت خود توانسته است تمامی نهادهای خبری و حقوق بشری را مهار کند.

انتهای پیام/پ*

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان