اجرای عملیات مقابله با تک شیمیایی و تک میکروبی دشمن و رزم هوایی F۱۴ و میگ۲۹


اجرای عملیات مقابله با تک شیمیایی و تک میکروبی دشمن و رزم هوایی F14 و میگ29

سخنگوی پنجمین رزمایش فدائیان حریم ولایت نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از انجام عملیات‌های مقابله با تک شیمیایی و تک میکروبی دشمن و رزم هوایی F۱۴ و میگ۲۹ در دومین روز رزمایش فدائیان حریم ولایت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، امیر سرتیپ دوم خلبان مسعود روزخوش دقایقی پیش درباره جزئیات دومین روز رزمایش فدائیان حریم ولایت، اظهار داشت: در اولین روز از مرحله اصلی رزمایش اهدافی که دنبال شد، تمرینی است و روز دوم مرحله اصلی، در منطقه عملیاتی اجرا می‌شود. امروز عملیات مقابله با تک شیمیایی و تک میکروبی دشمن را داشتیم.

وی افزود: در مرحله دوم امروز رزمایش جابه‌جایی افراد با بالگرد شنوک، رزم هوایی F14 و میگ29 و در پایان سوخت‌گیری هوایی از طریق هواپیمای مادر بوئینگ 707 و 747 به هواپیماهای F14 و F4 انجام می‌شود.

سخنگوی رزمایش فدائیان حریم ولایت نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه مرحله پروازی پنجمین رزمایش فدائیان حریم ولایت تا ساعت 12 امروز پایان می‌یابد، خاطرنشان کرد:‌ روز گذشته هواپیماهای شناسایی RF4 از مناطق نبرد عکس‌برداری کردند و براساس این تصاویر صبح امروز عملیات را طراحی کردیم. عصر امروز نیز به ارزیابی عملکرد نیروهایمان در دومین روز عملیاتی و شناسایی نقاط ضعف و قوت می‌پردازیم.

امیر روزخوش پیرامون برنامه‌های پهپادی این عملیات تصریح کرد: برنامه پهپادی این عملیات روز گذشته انجام شد و منطقه عمومی عملیات نبرد براساس فیلم‌های گرفته شده تفسیر شد، از پهپادها برای شناسایی اهداف استفاده کرده در اتاق توجیه به نیروهای خود توضیحاتی را ارائه دادیم.

وی با بیان اینکه این رزمایش تنها یک رزمایش هوایی است، گفت: پنجمین رزمایش فدائیان حریم ولایت، رزمایش تک نیروی هوایی است؛ به‌معنای دیگر این رزمایش بدون وابستگی و تنها از طریق نیروی هوایی انجام می‌شود.

سخنگوی رزمایش فدائیان حریم ولایت نیروی هوایی ارتش درباره رزمایش نیروهای هوایی رودررو، اظهار داشت: هواپیماهای میگ29 و F14 براساس عملیات دوست و دشمن، رزمایش هوایی را برگزار خواهند کرد.

روزخوش افزود: پهپاد هدف از برنامه‌های این رزمایش است و اگر پهپاد هدف آماده نشد، از نوعی TDU که وسیله‌ای پرنده است استفاده شده و توسط نیروی رزمایشی مورد هدف قرار می‌گیرد.

وی درباره قطع سیستم ارتباطی بیان کرد: قطع سیستم ارتباطی به‌صورت عمد بوده تا اگر در شرایط واقعی سیستم ارتباطی را از دست دادیم، با استفاده از کدرمزها بتوانیم ارتباط برقرار کنیم و خللی در عملیات ایجاد نشود.

انتهای پیام/آ*

اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon