شهادت ۲۷ غیر نظامی در حملات جنون آمیز امارات و عربستان به صنعا+ تصاویر

شهادت 27 غیر نظامی در حملات جنون آمیز امارات و عربستان به صنعا+ تصاویر

جنگنده‌های اماراتی و سعودی در تلافی شکست سنگین روز جمعه که در جریان آن ۴۵ نظامی اماراتی در منطقه صاله در استان مأرب کشته شدند، از صبح امروز شنبه مناطق مختلف یمن را بمباران کردند که بر اثر ان ۲۷ تن از شهروندان یمنی به شهادت رسیدند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رسانه‌های یمنی، جنگنده های اماراتی در تلافی شکست سنگین روز جمعه که در جریان آن 45 نظامی این کشور در منطقه صاله یمن کشته شدند، از صبح امروز شنبه مناطق مختلف یمن را بمباران کردند.

بر اساس این گزارش جنگنده‌های اماراتی مناطقی را در استان صعده واقع در شمال یمن و همچنین مناطقی را در مأرب واقع در شرق صنعا پایتخت یمن بمباران کردند.

حملات سنگین به غیر نظامیان در صنعا از جمله یک یتیم‌خانه

این جنگنده‌ها همچنین منطقه جبل عطان را در صنعا پایتخت یمن بمباران کردند که به گفته شاهدان دود از این مناطق به هوا بلند شده است و در حمله این جنگنده‌ها به محله مسکونی شهران در شهرستان سبعین در صنعا دست کم 27 نفر از جمله چندین زن و کودک به شهادت رسیدند.

شهادت 8 غیر نظامی در حمله به اطراف دانشگاه الایمان در صنعا

جنگنده‌های عربستان سعودی همچنین محوطه دانشگاه الایمان را در 14 نوبت هدف قرار دادند و منطقه صوفان و همدان واقع در شمال صنعا را به شدت بمباران کردند و عملیات بیرون کشیدن اجساد از زیر آوار همچنان ادامه دارد. در این حمله ساختمان یک یتیم خانه نیز آسیب دیده است.

شبکه المسیره یمن اعلام کرد که در پی حمله جنگنده‌های سعودی به محله مسکونی "النهضه" در جوار دانشگاه الایمان 8 غیر نظامی به شهادت رسیده‌اند.

 

شاهدان گفتند که جنگنده‌های ائتلاف حمله به یمن منطقه حده نزدیک به رستوران الحضراء را در صنعا هدف قرار دادند که بر اثر آن خسارت های سنگینی به منازل شهروندان وارد شد و تعداد زیادی از شهروندان کشته و زخمی شدند.

احمد العسیری: موشک توشکا از شبوه شلیک شده است

این جنگنده‌ها منطقه بیجان واقع در استان شبوه در شرق یمن را به شدت بمباران کردند و احمد العسیری سخنگوی ائتلاف حمله به یمن مدعی شد که موشک توشکا از این منطقه مقر نیروهای اماراتی شلیک شده است.

در همین رابطه یک منبع قبیله‌ای بلندپایه از تخلیه 130 جسد نیروهای ائتلاف سعودی علیه یمن از فرودگاه صافر در استان مأرب خبر داد.

وی افزود: 21 جسد شناسایی شده متعلق به افسران اماراتی است که از طریق گذرگاه الودیعه در مرز یمن و عربستان منتقل شدند. این در حالی است که امارات شب گذشته از افزایش تعداد کشته‌های خود به 45 تن خبر داده بود.

پایگاه خبری دبکا، با اشاره به تعداد زیاد کشته های امارات تاکید کرد این تعداد از کشته‌ها طی 44 سال اخیر یعنی از زمان تشکیل ارتش این کشور بی‌سابقه بوده است.

انتهای پیام/ر

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت