ظرفیت تولید فولاد در کشور کافی نیست


ظرفیت تولید فولاد در کشور کافی نیست

وزیر صنعت, معدن و تجارت گفت: آنچه تا به امروز در صنعت فولاد به دست آورده‌ایم کفایت نمی‌کند و امروز ۳۱ میلیون تن ظرفیت کنسانتره داریم که ۱۲ میلیون تن باید به ظرفیت کشور اضافه شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، محمدرضا نعمت زاده پیش از ظهر امروز در آیین افتتاحیه اولین کارخانه تولید آهن اسفنجی مجتمع جهان فولاد سیرجان اظهار داشت: طبق پیش بینی های صورت گرفته تا سال 1404 به 55 میلیون تن فولاد دسترسی پیدا خواهیم کرد.

وی افزود: سنگ آهن در زمین داریم و باید مورد اکتشاف و بهره برداری قرار گیرند و آنچه که تاکنون شناسایی شده کفایت نمی‌کند.

نعمت زاده گفت: 31 میلیون تن در حال حاضر ظرفیت کنستانتره داریم که 12 میلیون تن تا آخر سال به ظرفیت کشور اضافه می‌شود و 50 میلیون تن در سال‌های بعدی به آن می‌افزاییم.

وی افزود: گندله که مرحله بعد از کنستانتره است ظرفیت پایینی به میزان 22 میلیون تن در اختیار دارد که تا آخر سال 3 میلیون تن به آن اضافه می‌شود و چشم انداز آن افزایش 65 میلیون تنی گندله است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت یادآور شد: 22 میلیون تن ظرفیت آهن اسفنجی است که بر اساس پیش بینی ما، 3 تا 3 و نیم میلیون تن به آن اضافه می‌شود.

وی به تولید شمش اشاره و عنوان کرد: در این زمینه 24 میلیون تن ظرفیت موجود است و تا قبل از چشم انداز حدود 40 تا 45 میلیون تن شمش به آن اضافه می‌شود.

نعمت زاده به چشم انداز 55 میلیون تنی ذوب، 80 میلیون تن کنستانتره و 80 میلیون تن گندم اشاره کرد و گفت: در حال حاضر بین 10 تا 15 میلیون تن فولاد به خارج از کشور صادر می‌شود.

وی تاکید کرد: لازم است بدانیم در روی زمین و زیر زمین چه منابعی را در اختیار داریم و می توان گفت گل گهر شناخته شده‌‌ترین مجتمع سنگ آهن است و بیش از نیمی از منابع گل گهر در زیر زمین نهفته‌ است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: امیدواریم دیگر بنگاه‌های مالی و اعتباری به کمک افرادی که دانش، همت و مدیریت دارند بیایند.

نعمت زاده بیان داشت: بررسی و رفع سریع مشکلات سرمایه گذاران خارجی و داخلی در طرح‌های اولویت دار صنعتی، معدنی و تجارتی مورد تاکید ما است و لازم است توجه بیشتری در این زمینه صورت گیرد.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon