۱۵۰ هزار طلبه سال تحصیلی جدید را در حوزه‌های علمیه کشور آغاز می‌کنند


150 هزار طلبه سال تحصیلی جدید را در حوزه‌های علمیه کشور آغاز می‌کنند

مدیرحوزه‌های علمیه کشور گفت: همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید ۱۵۰ هزار طلبه، استاد و فاضل علوم دینی سال تحصیلی جدید را در حوزه‌های علمیه کشور آغاز می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری ظهر امروز در حاشیه آغاز سال تحصیلی مدارس علمیه استان فارس در جمع خبرنگاران  با اشاره به آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه قم از فردا یکشنبه 15 شهریورماه امسال اظهار داشت: تعداد طلاب و اساتیدی که در حوزه علمیه قم مشغول تحصیل علوم دینی هستند به حدود 85 هزار نفر می‌رسد.

وی با بیان اینکه طلاب علوم دینی  سراسر کشور در 500 مدرسه علمیه سال تحصیلی جدید را آغاز می‌کنند به امکانات حوزه‌های علمیه در مقایسه با دانشگاه‌ها  اشاره کرد و گفت: امکانات حوزه علمیه در مقایسه با دانشگاه محدودتر است و ظرفیت پذیرش حوزه‌ها با دانشگاه‌های کشور نیز قابل مقایسه نیست.

مدیرحوزه‌های علمیه کشور  تصریح کرد: آنچه امسال در اولویت تحصیل طلاب در حوزه‌های علمیه مورد توجه  قرار گرفته شامل ارتقاء سطح علمی و اخلاقی حوزه‌های علمیه و طلاب است.

حسینی بوشهری خاطرنشان کرد: آنچه امروز باید طلاب مورد توجه قرار داده زمان‌شناس بودن آنان و حرکت پا به پای انقلاب و حفظ ارزش‌ها در راستای فرامین رهبرمعظم انقلاب است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon