ابلاغیه آخوندی به لحاظ قانونی، شکلی و محتوایی اشکال دارد

ابلاغیه آخوندی به لحاظ قانونی، شکلی و محتوایی اشکال دارد

رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: دیوان عدالت اداری به ابلاغیه وزیر راه و شهرسازی در خصوص منع کارکنان شهرداری‌ها، اعضای شورای شهر و کارکنان وزارت کشور در انتخابات هیئت مدیره سازمان‌های نظام مهندسی ایراد گرفته است.

سیدمهدی هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم با اشاره به نظریه وزیر راه و شهرسازی در خصوص منع کارکنان شهرداری‌ها، اعضای شورای شهر و کارکنان وزارت کشور در انتخابات هیئت مدیره سازمان‌های نظام مهندسی اظهار کرد: به نظریه وزیر راه و شهرسازی به لحاظ شکلی، محتوایی و  قانونی اشکالات جدی وارد است.

وی با بیان این‌که ترکان رئیس شواری مرکزی سازمان نظام مهندسی نیز با این نظریه مخالف است، تصریح کرد: از سوی دیگر این نظریه با رویه و عرفی که تا الان بوده در تضاد است، اسم این کار وزیر راه و شهرسازی نظریه است اما عملا آمده‌اند و حکم صادر کرده‌اند.

وی با تاکید بر این‌که از منظر زمانی هم اشکالات جدی به این نظریه وزیر راه و شهرسازی وارد است، ادامه داد: واقعیت آن است که نظریه آخوندی شائبه ایجاد کرده و استنادی که برای ابلاغ این نظریه به آن شده است، استناد صحیحی نیست.

رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: این‌که وزیر بیاید درست بعد از ثبت‌نام انتخابات هیئت مدیره‌های سازمان‌های نظام مهندسی نظریه صادر کند جای تامی بسیاری دارد.

هاشمی با یادآوری این‌که ثبت‌نام از کاندیداها در بازه زمانی اول مرداد تا اول شهریور 94 انجام شد، بیان کرد: شرایط کاندیداها از قبل اعلام شده بود و این‌که چند روز پس از اتمام  ثبت‌نام با ضابطه خاصی تعدای از کاندیداها و نامزدها حذف شوند تعرض به حقوق کارمندان وزارت کشور و اعضای شورای عالی استان‌ها است.

وی با تاکید بر این‌که کارمندان وزارت کشور، اعضای شواری عالی استان‌ها، کارکنان شهرداری به این موضوع معترض هستند، گفت: اعضای نظام مهندسی ساختمان، وزیر کشور و تعداد قابل توجهی از نمایندگان مجلس نیز به این نظریه آخوندی معترض هستند، از این رو انتظار می‌رفت با توجه به عکس‌العمل‌ها این ابلاغیه وزیر راه و شهرسازی لغو می‌شد.

وی با بیان این‌که با این وجود این ابلاغیه هنوز لغو نشده است این موضوع را شبهه‌ناک دانست و افزود: تعدادی از دوستان به دیوان عدالت اداری شکایت برده‌اند و این دیوان شکایت را وارد دانسته است. حالا باید دید برخورد دیوان عدالت اداری به این ابلاغیه وزیر راه و شهرسازی چگونه خواهد بود.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه