رئیس قوه قضاییه درباره تبدیل زندان اوین به پارک ملی قول همکاری داده است

رئیس قوه قضاییه درباره تبدیل زندان اوین به پارک ملی قول همکاری داده است

شهردار تهران گفت: قوه قضاییه به طور اساسی قبول دارد که زندان اوین باید تبدیل به پارک ملی شود و آیت الله لاریجانی نیز در این زمینه قول همکاری داده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، محمدباقر قالیباف در حاشیه مراسم بهره‌برداری از یکصد پروژه عمرانی، فرهنگی و اجتماعی منطقه یک شهر تهران، در پاسخ به پرسشی درباره جمع‌آوری و ساماندهی کارتن خواب‌ها، اظهار داشت: روشن بگویم که روشی که در خصوص جمع‌آوری کارتن خواب‌ها صورت می‌پذیرد با توجه به تجربه گذشته روشی درست نمی‌دانم و معتقدم این روش باید اصلاح شود.

وی ادامه داد: در یک سال گذشته برنامه‌ریزی دقیقی را برای این موضوع شروع کردیم و شخصاً در هفته این موضوع را در منطقه 12 پیگیری می‌کنم و فکر می‌کنم در آینده نزدیک ساماندهی درستی انجام شود.

شهردار تهران با تأکید براینکه باید روش فعلی تغییر یابد، گفت: در حقیقت ما براساس قانون بیش از آنچه به ماده 16 توجه کنیم باید ماده 15 را مورد توجه قرار دهیم. چرا که براساس این ماده معتادین باید به صورت خود معرف به مراکز بازپروری مراجعه کنندکه در این صورت باید ظرفیت لازم برای بازپروری آنها وجود داشته باشد.

قالیباف افزود: بازپروری افراد در اردوگاه‌های بزرگ و تجمعی با ظرفیت 12 هزار نفر امکان‌پذیر نیست و باید در مراکز ویژه به کارهای روان درمانی آنها پرداخت. علاوه بر این، مراکز 4 هزار نفری را آماده‌کردیم که کارتن‌خواب‌های داخل بزرگراه‌ها را جمع آوری کنیم و به آنجا انتقال دهیم.

وی همچنین در پاسخ به پرسش دیگری درباره واگذاری زندان اوین به شهرداری تهران، اظهار داشت: درباره کلیت ماجرا با آیت الله آملی لاریجانی صحبت کردم اما اجرای این کار و توافقات ان زمان می‌برد با این حال قوه قضاییه اساساً قبول دارد که اوین باید تبدیل به پارک ملی و به بخش زیست محیطی شهر اضافه شود. با این وجود اصل این توافق انجام شده و آقای لاریجانی دراین باره قول همکاری داده و امیدواریم بتوانیم کار را اجرایی کنیم.

شهردار تهران همچنین در پاسخ به پرسشی درباره سونامی تغییرات در شهرداری تهران، گفت: مدیران را تغییر نمی‌دهیم البته فی نفسه اعمال تغییر بد نیست. جابجایی نیز نوعی تغییر است و با نظارت دقیق آن را دنبال می‌کنیم. بنده توقع دارم وقتی خودم ساعت 4 صبح بیدار می‌شود شهردارم ساعت 8 به محل کارش نیاید. در این زمینه سفارشی هم کار نمی‌کنم.

قالیباف در پاسخ به پرسش دیگری درباره اینکه سه روز دیگر در آستانه دهمین سال فعالیت خود به عنوان شهردار قرار می‌پذیرد، به عملکرد خود چه نمره‌ای می‌دهید، افزود: من نمره‌ای نمی‌دهم و باید در این خصوص از مردم سؤال کرد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon