شورای ورزش همگانی در وزارت ورزش و جوانان راه‌اندازی شد


شورای ورزش همگانی در وزارت ورزش و جوانان راه‌اندازی شد

معاون توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان از راه‌اندازی شورای ورزش همگانی در وزارت ورزش و جوانان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، غلامرضا شعبانی بهار پیش از ظهر امروز در دیدار با استاندار اردبیل اظهار داشت: از آغاز فعالیت دولت یازدهم یکی از رویکردهای مهم و اساسی توسعه و ترویج ورزش‌های همگانی بوده که در این راستا برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده و اقداماتی نیز به عمل آمده است.

وی تصریح کرد: در کنار توسعه ورزش‌های همگانی امسال تلاش می‌کنیم تا ورزش بانوان را نیز در سطح کشور توسعه و ترویج دهیم و این امر یکی از رویکردهای مهم وزارت ورزش بوده است که به دنبال تحقق این امر هستیم.

معاون توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان از راه‌اندازی شورای ورزش همگانی در وزارت ورزش و جوانان خبر داد و افزود: در استان‌ها نیز شورای متناظر تشکیل شده تا در راستای توسعه ورزش‌های همگانی در سطح کشور فعالیت همه‌جانبه‌ای داشته باشند.

شعبانی توسعه و گسترش ورزش‌های همگانی را یکی از ضرورت‌ها دانست و بیان کرد: باید تمامی دستگاه‌ها در امر توسعه و ترویج ورزش‌های همگانی همکاری و مشارکت لازم را داشته باشند چرا که این ورزش‌ها می‌تواند بسیاری از مشکلات و ناهنجاری‌ها در حوزه سلامت را برطرف کند.

وی گفت: در این زمینه و جلب مشارکت و همکاری دستگاه‌های مختلف در امر توسعه ورزش‌های همگانی شورای ورزش همگانی وزارت و ورزش و جوانان می‌تواند نقش مهمی را ایفا کند که در استان‌ها نیز انتظار می‌رود در این زمینه گام‌های اساسی برداشته شود.

معاون توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان اظهار کرد: با توجه به اینکه 3 میلیون کارمند دولتی در ادارات مختلف کشور مشغول به فعالیت هستند در صورتی که دستگاه‌های دولتی هر کدام تنها بتوانند 2 نفر از کارکنان خود را به سمت ورزش‌های همگانی سوق دهند، 9 میلیون نفر به سمت این ورزش‌ها گرایش پیدا می‌کنند که این امر نقش و تاثیر بسزایی در سلامت فردی و اجتماعی ایفا می‌کند.

وی استان اردبیل را یکی از استان‌های شاخص در ورزش همگانی در کشور معرفی کرد و افزود: در چند سال اخیر استان اردبیل در حوزه برگزاری همایش‌ها، جشنواره‌ها و برخی برنامه‌ها در راستای توسعه ورزش‌های همگانی به شایستگی عمل کرده و رشد مطلوبی داشته است.

انتهای پیام/ ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon