اقتصاد ایران در سال ۹۵ شکوفا می‌شود


اقتصاد ایران در سال 95 شکوفا می‌شود

معاون اول رئیس جمهور گفت:حرکت اقتصادی دولت ادامه دارد و سال ۹۵ بهترین سال رونق اقتصادی کشور طی سال‌های اخیر را شاهد خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رفسنجان اسحاق جهانگیری عصر امروز در مراسم افتتاح فاز دوم توسعه تغلیظ مس سرچشمه با بیان اینکه مجموعه مس جز سرمایه‌های کشور است اظهار داشت: این مجموعه به نحو مطلوب در حال تولید، سرمایه گذاری و توسعه است و برای مس هیچ کاری ارزشمندتر از این نیست که همواره روند تولید رو به افزایش داشته باشد

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به ظرفیت‌های استان کرمان به ویِژه در بخش معدن و فلزات گفت:  کشور ما به لحاظ داشتن ظرفیت مواد معدنی جزو کشورهای اول دنیا است.

جهانگیری افزود: ایران بر روی کمربند اصلی تولید مس در دنیا قرار گرفته است و 5 درصد مس دنیا در ایران تولید می شود که در استان کرمان نیز سرچشمه جز معادن شناخته شده دنیا است.

معاون اول رئیس جمهور افزود: استان کرمان از بزرگترین منابع ذخایر کرومیت و سرب در دنیا است.

 وی ادامه داد: همه فشار کشورها به ایران به علت وابستگی ما به نفت است این در حالی است که مقام معظرم رهبری بر اقتصاد بدون وابسته بر نفت تاکید دارند که نمونه آن استفاده از همین معادن است.

جهانگیری ادامه داد: در سال‌های اخیر ایران رتبه شانزدهم تولید علم را داشته است که باید این مرتبه را برای توسعه اقتصادی کشور ارتقا دهیم.

وی با تاکید بر بهم پیوستگی اقتصاد و علم اظهار داشت: اقتصاد و آینده ایران جز با توسعه علم و فناوری ممکن نیست.

معاون اول رییس جمهور با تاکید بر اینکه رکود ایجاد شده در جامعه از بین رفتی است، گفت:باید با اتکا به اقتصاد مردمی از شرایط رکود بیرون آمده و اقتصاد شکوفا و صنعتی را در پیش بگیریم.

جهانگیری با اشاره به اینکه باید همه مدیران به صحنه بیایند و کسی نباید این فکر را بکند که در این دولت عرصه برایش تنگ شده است گفت: در دوسال گذشته تورم 40 درصدی را به 15 درصد رساندیم.

به گفته معاون اول رییس جمهور حرکت اقتصادی دولت ادامه دارد و سال 95 بهترین سال رونق اقتصادی کشور طی سال‌های اخیر را شاهد خواهیم بود.

جهانگیری گفت: امیدواریم همانطور که مس در دوران سخت تحریم‌ها به فعالیت خود ادامه داده است اکنون نیز با توسعه بیشتر به جایگاه خود برسد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon