فناوری‌های نوین برای کیفیت بخشی به یادگیری دانش آموزان مورد توجه است

فناوری‌های نوین برای کیفیت بخشی به یادگیری دانش آموزان مورد توجه است

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به نقش این وزارتخانه در تربیت شهروندان آشنا با دولت الکترونیک، گفت: استفاده از ظرفیت فناوری‌های نوین برای کیفیت‌بخشی به یادگیری دانش‌آموزان مورد تأکید است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم،  علی زرافشان معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در همایش نقش آموزش و پرورش در فناوری اطلاعات و ارتباطات، اظهار داشت: این همایش در راستای جهت‌گیری‌های کلان دولت در بحث توسعه دولت الکترونیک برگزار شد.

وی افزود: وزارت آموزش و پرورش به عنوان نهاد پیشگام در بحث توسعه فناوری ارتباطات در تمام دنیا شناخته می شود به همین دلیل موضوع تحقق دولت الکترونیک در آموزش و پرورش مورد توجه است.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: توجه به دولت الکترونیک از دو جهت مدنظر است، نخست آنکه آموزش و پرورش به عنوان یک نهاد در کنار سایر نهادها باید استلزامات تحقق دولت الکترونیک را فراهم کند و دوم نقش آموزش و پرورش در تربیت شهروندان و دانش‌آموزانی است که در آینده از ظرفیت‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات برای تحقق دولت الکترونیک استفاده کنند.

زرافشان ادامه داد: آموزش‌وپرورش تفاهم‌نامه‌ای را با وزارت ارتباطات امضا کرده و تعهداتی را پذیرفته است که برای تحقق این تعهدات و مسئولیت‌ها باید مورد حمایت قرار گیرد و وزارت ارتباطات باید ظرفیت‌های کشور را برای تحقق اهداف آموزش و پرورش در اختیار این نهاد قرار دهد.

وی افزود: امسال همایشی جهانی برای تعیین اهداف آموزش برای همه از سال 2015 تا 2030 برگزار شد که وزیر آموزش و پرورش نیز در این همایش حضور داشت و اهداف آموزش برای همه تبیین شد. اتفاق جدیدی که در این دوره رخ داد این بود که بعد از همایش آموزش برای همه وزرای آموزش و پرورش کشورهای مختلف در چین گردهم آمدند و به بررسی نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات در تحت اهداف آموزش برای همه پرداختند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش  عنوان کرد: دستیابی به اهداف آموزش برای همه موجب رشد و تعالی نظام آموزش وپرورش کشور می‌شود. طی چند هفته اخیر نیز همایشی با حضور وزرای آموزش و پرورش در کشور مالزی با هدف توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای برگزار شد که این موضوع هدف سوم آموزش برای همه است.

زرافشان گفت: هیئتی از دفتر فنی و حرفه‌ای وزارت آموزش و پرورش در همایش مالزی حضور یافتند که 4 محور مورد بررسی قرار گرفت و یکی از آنها نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات در توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بود.

وی افزود: در همایش نقش آموزش و پرورش در توسعه فناوری اطلاعات وارتباطات قصد داریم ابعاد فناوری‌های نوین در آموزش و پرورش را بررسی کرده و نگاهی به گذشته و آینده سیاست‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش و پرورش و تفاهم نامه میان این وزارتخانه با وزارت ارتباطات داشته باشیم.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: همه این فعالیت‌ها در جهت تکالیفی است که سند تحول بنیادین برای آموزش و پرورش تعیین کرده است و بر استفاده از ظرفیت فناوری‌های نوین برای کیفیت بخشی به فعالیت‌های یاددهی و یادگیری تأکید شده است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon