صادرات خدمات فنی‌ومهندسی از ۴.۳ میلیارد دلار سال ۹۰ به کمتر از یک میلیارد دلار رسید


صادرات خدمات فنی‌ومهندسی از 4.3 میلیارد دلار سال 90 به کمتر از یک میلیارد دلار رسید

نائب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت:‌ صادرات خدمات فنی و مهندسی ایران در سال ۹۰، ۴.۳ میلیارد دلار بوده که در حال حاضر به یک میلیارد دلار کاهش یافته است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، محمدرضا انصاری در کمیسیون تخصصی فنی و مهندسی در اتاق بازرگانی اردبیل اظهار داشت: 80 درصد خدمات فنی و مهندسی ایران به کشور عراق صادر می‌شود که در حال حاضر به دلیل شرایط امنیتی عراق 38 شرکت بزرگ در این کشور غیرفعال هستند.

وی با بیان این‌که یکی از راه کارهای توسعه صادرات خدمات فنی و مهندسی به کشورهای هم‌جوار حمایت همه جانبه تولید است، گفت: در حال حاضر با برداشته شدن تحریم‌ها انتظار داریم کشورهای همسایه تعامل همه جانبه‌ای برای صادرات خدمات فنی و مهندسی از ایران داشته باشند.

نائب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران افزود: استان اردبیل ظرفیت‌های بسیار عظیمی در حوزه خدمات فنی و مهندسی دارد و با توجه به این‌که جمهوری آذربایجان هم مرز با این استان بوده و علاقه زیادی برای تعامل با ایران و اردبیل دارد، انتظار داریم مسئولان استان اردبیل در صادرات خدمات فنی و مهندسی اردبیل به این کشور اقدامات اساسی انجام دهند.

انصاری اتاق بازرگانی ایران را پرچمدار توسعه اقتصادی کشور برشمرد و تصریح کرد: اتاق بازرگانی ایران با حضور در عرصه اقتصادی تحول عظیمی در جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در کشور به وجود آورده است که توسعه اقتصادی کشور علاوه بر حضور بخش خصوصی نیازمند حمایت همه جانبه دولت است.

وی بیان کرد: ‌ صادرات خدمات فنی و مهندسی ایران در سال 90، 4.3 میلیارد دلار بوده که در حال حاضر به یک میلیارد دلار کاهش یافته است که انتظار داریم با توجه به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های خدمات فنی و مهندسی ایران صادرات این بخش افزایش یابد.

انتهای پیام/ ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon