اجرای رایگان یک نمایش دینی بدون حمایت نهادهای فرهنگی

اجرای رایگان یک نمایش دینی بدون حمایت نهادهای فرهنگی

کارگردان نمایش «پناه»گفت: نزدیک به ۲۰ میلیون تومان هزینه کار شده، اما هیچ نهادی گروه ما را حمایت نکرده است و این هزینه توسط افراد گروه تامین شده است، البته سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران قول داده که ۶ ماه دیگر ۲ میلیون تومان کمک کند.

سیدعلی زاهدی، نویسنده و کارگردان نمایش «پناه» در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، گفت: این نمایش روایتی از پناه بردن مردم به امام رضا(ع) است و هدف به تصویر کشیدن جایگاه مرجع بودن شخصیت این امام رئوف را داریم.

وی تصریح کرد: سه شخصیت امروزی در نمایش حضور دارند که هر یک به تناسب محتوای نمایش، یعنی «پناه»، داستان خود را روایت می‌کنند و دست اخر پناهنده به حرم امام رضا (ع) شده و گره های کور زندگیشان باز می‌شود.

زاهدی با بیان اینکه تاکنون نزدیک به 20 میلیون تومان هزینه اجرای این نمایش شده است، اظهار داشت: هیچ نهادی گروه تئاتر چشم به راه را حمایت نکرده است و این هزینه به طور کامل توسط افراد گروه تامین شده است، البته سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران یک قول دو تا پنج میلیون تومانی به ما داده است، اما گفته‌اند این پول اندک هم چند ماه طول می‌کشد تا پرداخت شود.

وی ادامه داد: سو مدیریت در حوزه تئاتر آیینی بسیار محسوس بوده و نهادهایی که مرجع حیات تیاتر آیینی هستند به مرگ این گونه آثار دامن می‌زنند. در واقع جریان تئاتر آیینی جریان بلا تکلیفی شده است که نمی‌داند باید با گیشه و بلیط سروکار داشته باشد و فرهنگ تماشای تئاترهای آیینی را در سبد فرهنگی خانوار ایرانی جای دهد یا باید به حمایت‌های صدقه گونه و مرحمتی ارگان‌ها دل خوش کند

این کارگردان با انتقاد از وضعیت تئاتر گفت: برخی از ارگان‌ها با هزینه‌های چند صد میلیونی برای یک کار در سال که اسمش را فاخر میگ‌ذارند فضای آثار رایگان را در جامعه باب کرده و نه تنها کمکی به بدنه اصلی تئاتر آیینی نمی‌کنند بلکه آسیب‌های جبران ناپذیری را به این مجموعه از هنرمندان و متخصصان وارد می‌کنند. زمانی که مخاطب با بلیط رایگان به تماشای کارناوالی از چهرهای سینمایی و البته غیر تئاتری بنشیند یقیناً تئاتری که فاقد این امتیاز عوام فریبانه باشد او را جذب نخواهد کرد.

این کارگردان نمایش‌های دینی افزود: تماشای این نمایش از گروه تئاتر «چشم به راه» برای عموم مردم رایگان است و مردم هنر دوست می‌توانند هر روز ساعت 19 در سالن شهید مطهری فرهنگسرای خاوران به تماشای این نمایش با محوریت امام رضا(ع) بنشینند.

وی در رابطه با دیگر عوامل نمایش گفت: در این اثر 15 بازیگر داریم، مجید حیدریان، نوید منتظمی، حسن زندی، زهرا نداف، آمنه حاجی آبادی، سحر قهرمانیان، سمانه رحیمی، مریم‌السادات یوسف‌پور، محمدرضا سقازاده، رامتین صالحی، حمیدرضا رحیمی، علی حیدریان، مهراد نظری، مهران قمری و محمد عسگرپور بازیگران این نمایش هستند.

به گزارش تسنیم، علاقه‌مندان برای تماشای این نمایش می‌توانند هر روز به صورت رایگان از ساعت 19 به فرهنگسرای خاوران مراجعه کنند.

انتهای پیام/

 

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران