۲۰ درصد جمعیت جهان بیش از ۷۵ درصد انرژی را مصرف می‌کنند

20 درصد جمعیت جهان بیش از 75 درصد انرژی را مصرف می‌کنند

رئیس بنیاد جهانی انرژی گفت: در حال حاضر تنها ۲۰ درصد جمعیت جهان بیش از ۷۵ درصد انرژی موجود در دنیا را مصرف می کنند و ۲۵ درصد جمعیت جهان اصلا دسترسی به انرژی ندارند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، «ولفگانک نیومن» رییس بنیاد جهانی انرژی عصر دوشنبه در نشست خبری در تهران اظهار داشت: این بنیاد که از سال 2000 میلادی در جهان پا گرفته، از حدود هفت سال پیش در ایران فعال شده و اجرای پروژه های پایدار را دنبال می کند و تاکنون 177 کشور به عضویت آن درآمده اند.

وی افزود: تاکنون بیش از دو هزار پروژه از سوی این کشورها به این بنیاد ارایه شده، اما آنچه بیشتر اهمیت دارد کیفیت پروژه هاست.

رییس بنیاد جهانی انرژی با بیان "در ایران پروژه های پایدار زیادی به انجام رسیده، اما متاسفانه تا پیش از این تصویر نامناسبی از این کشور به جهانیان نشان داده شده بود"، گفت: 19 ژانویه امسال (2015میلادی) فرصت مناسبی است تا با برگزاری مراسم جهانی انرژی در برج میلاد تهران، چهره واقعی ایران را به جهانیان نشان دهیم.

وی ادامه داد: تاکنون 70 کشور برای حضور در این کنفرانس بین المللی اعلام آمادگی کرده اند و با انجام کار رسانه ای گسترده از جمله ارتباط با 500 شبکه و آژانس خبری که مجموعا 130 هزار ژورنال جهانی را تحت پوشش خود دارند، پروژه های پایدار در زمینه انرژی هر چه بیشتر معرفی خواهد شد.

رئیس بنیاد جهانی انرژی خاطرنشان کرد: حال زمان آن فرارسیده تا سیاستمداران و سیاسیون جهانی را به این کنفرانس دعوت کنیم تا با تبادل تجربیات و همکاری های متقابل به آینده ای روشن تر بیندیشیم.

وی افزود: در کشور آلمان برای استفاده از انرژی های نو تا سال 2020 بیش از 320 میلیارد دلار سرمایه گذاری شده است.

نیومن تصریح کرد: در حال حاضر تنها 20 درصد جمعیت جهان بیش از 75 درصد انرژی موجود در دنیا را مصرف می کنند و 25 درصد جمعیت جهان اصلا دسترسی به انرژی ندارند که باید شرایط را برای استفاده از انرژی در این کشورها فراهم کنیم که رابطه مستقیمی با توسعه آنها دارد.

به گزارش تسنیم، مراسم جهانی انرژی همراه با نمایشگاه بین المللی انرژی های نو و تجدیدپذیر از 29 دی تا اول بهمن ماه آینده به میزبانی برج میلاد تهران برگزار می شود.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه