بیمه‌ها باید از هزینه‌های فاجعه‌بار سلامت بر مردم جلوگیری کنند

بیمه‌ها باید از هزینه‌های فاجعه‌بار سلامت بر مردم جلوگیری کنند

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران، با اشاره به اینکه بیمه‌ها باید از هزینه‌های فاجعه‌بار سلامت بر مردم جلوگیری کنند، گفت: کشورهای موفق در حوزه سلامت در گام نخست بیمه‌های خوبی داشته‌اند.

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری تسنیم، محمدجواد کبیر در هفتمین اجلاس سراسری مدیران ارشد سازمان بیمه‌ سلامت ایران با تاکید بر همکاری بین بخشی این سازمان با نهادهای مرتبط اظهار کرد: معتقدم با یک گفتمان مشترک شرایطی را تبیین کنیم تا از حداکثر ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

وی به طرح تحول سلامت که با توجه و همت رئیس‌جمهور و حمایت و پشتیبانی رهبر معظم انقلاب، مجلس و دولت اجرا شده است گفت: سازمان بیمه سلامت بخش ارزشمندی را در اجرای این طرح داشته است و 80 درصد هزینه‌های طرح تحول سلامت را با توجه به بضاعت و محدودیت‌هایی که داشت متقبل شده است.

کبیر با تاکید بر پاسخگویی بیمه‌ها برای برطرف کردن نیازهای جامعه عنوان کرد: در سال گذشته برنامه راهبردی را در سازمان بیمه سلامت نهایی و تصویب کردیم تا برنامه‌ریزی‌هایمان عملیاتی شود.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران ادامه داد: اعتقاد داریم موفقیت هر نظام سلامت به اقتدار سازمان‌های بیمه‌ای آن است. بنابراین در سازمان بیمه سلامت ایران نیز معتقدیم موفقیتش در گرو برنامه‌محوری خواهد بود.

وی تصریح کرد: کشورهایی که کارنامه خوبی در عرصه سلامت دارند به خاطر بیمه خوب و مؤثر آنان است. بنابراین برنامه‌محوری نیز از اصلی‌ترین اقداماتمان باشد.

کبیر گفت: در حوزه سلامت و در بخش اجتماعی باید شواهدی را تولید کنیم که خروجی آن به کار گرفتن منابع باشد به هر حال کشور ما با توجه به شرایط اقتصادی، تحریم و علی‌الخصوص مشکلاتی که امسال داریم نیازمند آن هستیم که در حوزه سلامت موهبتی ایجاد شود تا علیرغم تمام محدودیت‌ها خروجی‌‌هایمان مشخص باشد.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران ادامه داد: اینکه گاهی در مصاحبه‌ها مطرح می‌شود بیمه‌ها پاشنه‌آشیل طرح تحول سلامت هستند اصطلاح ناصوابی است بنابراین بنده شهادت می‌دهم سازمان بیمه سلامت به عنوان خدمتگزار و همراه در صیانت از حقوق بیمه شدگان ایفای نقش می‌کند و در این یک سال گذشته نیز بر اساس سیاست‌های کلی سلامت رهبر معظم انقلاب تا به امروز وزارت بهداشت از ما درخواستی نکرده است که پاسخ نداده باشیم.

کبیر عنوان کرد: همکاری سازمان بیمه سلامت با وزارت بهداشت در سطح یک (روستاها) در 10 سال گذشته بی‌نظیر بود. همچنین درباره رسیدگی به اصناف بین وزارت بهداشت و بیمه سلامت دستورالعمل مشترکی برقرار شد که در تاریخ بی‌نظیر بود.

وی با اشاره به اینکه در آستانه برنامه ششم توسعه هستیم، بیان کرد: یکی از مشکلات ما نبود رویکرد یکپارچه در بیمه‌ها است. زیرا کشورهایی در این حوزه موفق شده‌اند که یک نظام یکپارچه به عنوان اصلی‌ترین استراتژی آنها تعریف شده است ما نیز باید تکلیف خودمان را نیز روشن کنیم تا معلوم شود برای دهه عدالت و پیشرفت در سال 1404 چه جایگاهی را می‌خواهیم داشته باشیم تا استراتژی موثر را انتخاب کنیم.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران تصریح کرد: بیمه‌ها باید با رویکرد یکپارچه بتوانند به سمتی پیش روند تا با بهره‌گیری از منابع برای حفاظت مالی از مردم در برابر هزینه‌های فاجعه‌بار اقدامات لازم را انجام دهند.

کبیر ادامه داد: حوزه سلامت یکی از حوزه‌هایی است که هزینه‌های آن آسیب جدید به خانواده‌های فاقد بیمه وارد می‌کند.

وی با تاکید بر پیاده‌سازی برنامه‌های عملیاتی در استان‌ها با همکاری شورای سلامت، شورای اداری استان‌ها و مجمع نمایندگان استان‌ها، افزود: استان‌ها می‌توانند به جد در تصمیم‌گیری‌های کلان کشور تاثیرگذار باشند. بنابراین معاونان بهداشت درمان دانشگاه‌ها نیز  باید شواهدی را ارائه کنند تا هزینه‌های سلامت مشخص شود و اینکه بار کدام بیماری‌ها در استان‌ها بیشتر و هزینه‌برتر است.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران با تاکید بر اینکه استاندارها می‌توانند درباره متغیرهای سلامت کمک کنند، خاطرنشان کرد: یکی از مشکلاتی که داریم این است که بعد از اجرای طرح تحول سلامت از کنترل هزینه‌ها در استان‌ها غافل شدیم. در حالیکه تکلیف داریم با کنترل هزینه‌ها و با منابعی که داریم برای صیانت از افزایش رضایت مردم تلاش کنیم زیرا حوزه سلامت می‌تواند مقبولیت اجتماعی ایجاد کند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon