زیرساخت‌های لازم برای فعال‌سازی منطقه ویژه اقتصادی دوغارون فراهم شود

زیرساخت‌های لازم برای فعال‌سازی منطقه ویژه اقتصادی دوغارون فراهم شود

نماینده مردم تربت جام و تایباد در مجلس ‌شورای اسلامی گفت: باید برای بهره‌برداری بهتر از ظرفیت‌های مرزی خراسان‌رضوی زیرساخت‌های مورد نیاز منطقه ویژه اقتصادی دوغارون فراهم شود.

غلامرضا اسداللهی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس، اظهار داشت: اتمام پروژه اتوبان مشهد به دوغارون از مصوبات سفرهای دولت به خراسان‌رضوی بوده که مسیر مشهد به تربت‌‌جام آن باید تا پایان سال 93 به اتمام می‌رسید.

وی تصریح کرد: با این حال مشاهده می‌شود که حدود 12 کیلومتر از قطعه چهارم این اتوبان که از تربت جام به فریمان را شامل می‌شود هنوز باقی مانده است.

عضو مجمع نمایندگان خراسان‌رضوی با بیان اینکه بازارچه مرزی دوغارون هم اکنون کاملا فعال است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر فعالیت این بازارچه نسبت به سابق رونق بیشتری دارد، با این حال به دلیل تسلطی که آمریکا بر افغانستان دارد برخی اوقات این بازارچه توسط طرف مقابل به یک باره تعطیل می‌شود.

اسداللهی افزود: در حال حاضر مدتی است که فعالیت این بازارچه مرزی بدون مشکل ادامه دارد و اشتباهی در موارد گمرکی آن به وجود آمده بود که آن مشکل نیز هم‌اکنون رفع شده است.

وی مرز را یکی از ظرفیت‌های بی‌نظیر برای توسعه اقتصادی دانست و عنوان کرد: مهم‌ترین ظرفیت این بخش در خراسان رضوی منطقه ویژه اقتصادی دوغارون است که در صورت فعال شدن می تواند  سرمایه گذاری‌های مشترک بین ایران و افغانستان را رقم بزند.

نماینده مردم تربت جام و تایباد در مجلس شورای اسلامی‌ افزود: برای استفاده بیشتر از ظرفیت مرزها باید زیرساخت های مروبط به آنها از جمله زمین، راه آهن و دیگر مواردی از این دست تأمین شده و تنها در صورتی که این موارد انجام شود، پایه‌های سرمایه‌گذاری ارتقا پبدا کرده و رغبت سرمایه‌گذاران برای فعالیت اقتصادی بیشتر در کشور افزایش پیدا می‌کند.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon