آغاز تدوین سیاست‌های اقتصادی پسا تحریم در مؤسسه پژوهش‌های بازرگانی

آغاز تدوین سیاست‌های اقتصادی پسا تحریم در مؤسسه پژوهش‌های بازرگانی

تدوین رویکردها و برنامه های صنعتی و تجاری در شرایط پسا تحریم با حفظ سیاست های اقتصاد مقاومتی در دستور کار مؤسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در پی عزم جدی دولت مبنی بر تشکیل ستاد اقتصاد مقاومتی، مؤسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی نیز از طرف وزارت صنعت معدن تجارت موظف شده است در دو محور به دریافت نظرات و دیدگاه های کارشناسان و تدوین سیاست های صنعتی و تجاری بپردازد.

بنا بر این گزارش، مؤسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی قصد دارد در همین راستا بزودی با برگزاری همایشی بین المللی و دعوت از کارشناسان و صاحبنظران جهان، ابعاد سیاست های سیاست های صنعتی و تجاری برای توسعه صادرات و اشتغال را بررسی و به تدوین رویکردها و برنامه های مرتبط با این بخش بپردازد.

چشم انداز آینده صنعت و تجارت در جهان و جایگاه ایران، تجارب موفق در سیاست های صنعتی و تجاری جهان و الگوگیری از آن ها در ایران، تجربه توسعه اقتصادی با محوریت نفت و اثرات آن بر مسیر صنعتی سازی  صادرات محور و اشتغال زا، جایگاه صنایع «های تک» و دانش بنیان در سیاست صنعتی و.. از جمله محورهایی است که برای تدوین برنامه ها و جمع آوری نظرات کارشناسان در دستور کار این همایش قرار دارد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه