رونی بهترین گلزن تاریخ تیم‌ ملی انگلیس شد، اتریش صعود کرد


رونی بهترین گلزن تاریخ تیم‌ ملی انگلیس شد، اتریش صعود کرد

صعود اتریش، برتری اسپانیا و پایان انتظار مهاجم اول انگلیس، مهم‌ترین اتفافات شب پایانی دور هشتم مقدماتی یورو ۲۰۱۶ بود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در مهم‌ترین بازی‌های شب سوم و پایانی دور هشتم رقابت‌های فوتبال مقدماتی یورو 2016، وین رونی، کاپیتان تیم‌ملی انگلیس  به تنهایی بهترین گلزن تاریخ فوتبال ملی کشورش شد، اسپانیا پس از برتری حداقلی درخانه مقدونیه به یک قدمی صعود رسید و اتریش به عنوان چهارمین تیم صعودش به یورو 2016 را قطعی کرد.

در بازی‌های گروه سوم، اسپانیا با گل به خودی «پاسکوفسکی» در دقیقه 8 مقدونیه را برد، بلاروس در خانه 2 بر صفر از سد لوکزامبورگ شد و جدال اسلواکی و اوکراین گلی نداشت.

در پایان بازی‌های دور هشتم گروه سوم، اسپانیا با 21 امتیاز در یک قدمی صعود قرار گرفت، اسلواکی 19 امتیازی در رده دوم ایستاد و اوکراین 16 امتیازی در جایگاه سوم ایستاد.

از بین این 3 تیم، 2 تیم به شکل مستقیم به یورو 2016 راه می‌یابند و تیم سوم به پلی‌آف می‌رسد. بلاروس 7، لوکزامبورگ 4 و مقدونیه 3 امتیازی هم برای آخر نشدن می‌جنگند.

در گروه پنجم، انگلیس از پیش صعود کرده باز هم با گل هری کین تعویضی در دقیقه 67 از سوئیس پیش افتاد. در تاریخ فوتبال انگلیس، هیچ تازه‌وارد ملی‎‌پوشی به اندازه مهاجم تاتنهام به عنوان بازیکن تعویضی گل نزده است. در دقیقه 84هم وین رونی از روی نقطه پنالتی، پنجاهمین گل ملی خود را به ثمر رساند و به تنهایی در صدر جدول گلزنان تاریخ تیم‌ملی انگلیس ایستاد. «سه‌شیر» در نهایت با نتیجه 2 بر صفر هشتمین پیروزی متوالی خود در مقدماتی یورو 2016 را به دست آورد.

در دیگر بازی‌های این گروه، لیتوانی در خانه 2 بریک سن‌مارینو را برد و اسلوونی یک برصفر اسلواکی را برد.

پس از انگلیس 24 امتیازی، سوئیس با 15، اسلوونی با 12 و استونی با 10 امتیاز شانس صعود به عنوان تیم دوم را دارند و لیتوانی9 و سن‌مارینو یک امتیازی به جایی نخواهند رسید.

در بازی‌های گروه هفتم، روسیه با 7 گل لیختن‌اشتاین را درهم کوبید، مولداوی در خانه 2 بر صفر مغلوب مونته‌نگرو شد و سوئد در نهایت ناباوری بازی خانگی را 4 بریک به اتریش باخت. در جدول این گروه اتریش با 22 امتیاز صعود خود به عنوان تیم اول را قطعی کرد و به جمع انگلیس،  ایسلند و جمهوری‌چک پیوست. برای انتخاب تیم دوم رقابت بین روسیه 14، سوئد 12  و مونته‌نگروی 11 امتیازی است. در انتهای جدول هم لیختن‌اشتاین 5 و مولداوی 2 امتیازی حضور دارند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار ورزشی
اخبار روز ورزشی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon