فضائل و مناقب امام‌حسین(ع)؛ موضوع کنگره شعر عاشورایی

فضائل و مناقب امام‌حسین(ع)؛ موضوع کنگره شعر عاشورایی

دبیر اجرایی کنگره ملی شعر عاشورایی با اشاره به محوریت موضوعی سی‌امین کنگره ملی شعر عاشورایی گفت: فضائل و مناقب امام حسین (ع) موضوع اصلی کنگره شعر امسال است و شاعران می‌توانند آثار خود را حداکثر تا سی‌ام مهرماه به دبیرخانه این کنگره ارسال کنند.

احد ده بزرگی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، درباره سی‌امین کنگره ملی شعر عاشورایی که قرار است در شیراز برگزار شود، گفت: سی‌امین کنگره ملی شعر عاشورایی شیراز با هدف گسترش فرهنگ اهل بیت، جذب و شکوفایی استعدادهای جوان در زمینه شعر آیینی برگزار می¬شود و شاعران می توانند آثار خود را حداکثر تا اواخر مهرماه به دبیرخانه این کنگره ارسال کنند.

پدر شعر آیینی استان فارس با اشاره به خودجوش و مردمی بودن این رخداد فرهنگی تصریح کرد: محور فراخوان کنگره امسال، موضوع فضائل و مناقب حضرت اباعبدالله الحسین (علیه‌السلام) است و این بدان علت است که بیشتر اشعار حول مراثی و مصیبت خاندان حسینی بوده و به شخصیت، مناقب و مدح اباعبدالله الحسین کمتر پرداخته شده است.

این استاد شعر آیینی با اشاره به اثرگذاری شب شعر عاشورایی شیراز در داخل و خارج کشور اظهار داشت: این حرکت ادبی که قدمت آن به سی سال می¬رسد، نه تنها توانسته است در داخل کشور موج آفرین باشد، بلکه در فضای بین المللی نیز تاثیرگذار بوده است.

ده بزرگی برگزاری شب‌های عاشورا در کشورهای فارسی زبان مانند افغانستان، تاجیکستان به سبک شعر عاشورای شیراز را از نمونه‌های تاثیرگذاری بین المللی این رویداد ادبی دانست.

این پیشکسوت شعر آیینی کشور خاطر نشان کرد: امسال نیز مانند سال‌های گذشته کتابی با قلم دکتر سنگری ناظر به موضوع کنگره منتشر خواهد شد که شاعران می‌توانند جهت دریافت این کتاب با دبیرخانه کنگره مراجعه کنند.

سی‌امین کنگره ملی شعر عاشورای شیراز همزمان با ایام اربعین حسینی در شیراز سومین حرم اهل بیت علیهم السلام برگزار خواهد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران