قیمت عمده سیب‌زمینی ۱۷۰۰ تومان است/خرده‌فروشان سودجو گران‌فروشی می‌کنند

قیمت عمده سیب‌زمینی 1700 تومان است/خرده‌فروشان سودجو گران‌فروشی می‌کنند

خبرگزاری تسنیم: رئیس اتحادیه بارفروشان با بیان اینکه هیچ دلیل برای افزایش قیمت سیب زمینی وجود ندارد و تنها مغازه‌داران به دنبال سود بیشتر هستند که گران می‌فروشند، گفت: در حال حاضر سیب زمینی به نرخ ۱۴۵۰ تا ۱۷۰۰ تومان در میدان بزرگ عرضه می‌شود.

مصطفی دارایی نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم،‌ درمورد قیمت سیب‌زمینی و پیاز در میدان بزرگ تهران ظهار داشت: در حال حاضر سیب زمینی در میدان بزرگ به صورت عمده از 1450 تا 1700 تومان به فروش می‌رسد و پیاز نیز از 450 تا 600 تومان توزیع می‌شود و با توجه به قیمت‌های روزهای گذشته نرخ‌ها کاهش یافته است.

وی در مورد دلیل گرانی سیب زمینی گفت: قیمت‌ها در میدان بزرگ ارزان‌تر شده است و دلیل اینکه چرا مغازه‌داران گران‌تر می فروشند را نمی دانم، ولی بر اساس قوانین باید 30 درصد گران‌تر از نرخ میدان بزرگ بفروشند، وقتی کیلویی 3 هزار تومان فروخته می‌شود یعنی نزدیک به 100 درصد افزیش قیمت که غیر قانونی است. بنابراین باید نظارت و کنترل وجود داشته باشد.

رئیس اتحادیه بارفروشان با بیان اینکه در حال حاضر سیب زمینی به وفور در میدان بزرگ وجود دارد، گفت: هیچ دلیلی برای افزایش قیمت سیب زمینی به جز اینکه فروشندگان می‌خواهند سود 100 درصدی ببرند، نیست.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه