طرح آمایش آموزش عالی تا پایان شهریورماه در کشور نهایی می‌شود


طرح آمایش آموزش عالی تا پایان شهریورماه در کشور نهایی می‌شود

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه طرح آمایش آموزش عالی تا پایان شهریورماه در کشور نهایی می‌شود، گفت: با اجرای این طرح، دانشگاه‌ها از نظر کیفی به جایگاه والایی دست می‌یابند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، محمدحسین امید در دیدار با روسای دانشگاه‌های استان اردبیل در دانشگاه محقق اردبیلی اظهار داشت: خوشبختانه هماهنگی و همدلی بین مسئولان آموزش عالی در استان اردبیل قابل‌ تقدیر است که متأسفانه در برخی از استان‌ها مؤسسات آموزشی به‌جای هم‌افزایی در بحث توسعه آموزش عالی، در رقابتی ناسالم با یکدیگر برای جذب دانشجو قرار گفته‌اند.

وی گفت: خوشبختانه استان اردبیل از این مشکل را ندارد و قطعاً باید توجه داشته باشیم که توسعه کمی یک چالش بوده و فرصت ایجاد نمی‌کند و در استان اردبیل دانشگاه محقق در محوریت آموزش عالی قرار دارد که در سطح کشور یک دانشگاه خوب و باکیفیت است.

معاون وزیر علوم افزود: در استان‌های مختلف مسئولان استانی رویکرد متفاوتی به آموزش عالی دارند و بسیاری از استانداران از دانشگاه‌های مادر استان خود برای توسعه هر چه بیشتر حمایت خوبی دارند که متأسفانه در استان اردبیل این موضوع کمرنگ است.

امید تصریح کرد: دانشگاه محقق اردبیلی پروژه‌های زیادی در دست اقدام دارد که باید به کمک و حمایت مسئولان اردبیل اجرایی شود چرا که محور توسعه کشور، توسعه دانش‌بنیان است و مقام معظم رهبری نیز بارها در سخنان خود اعلام کرده است که اقتصاد مقاومتی و توسعه پایدار باید دانش‌بنیان باشد.

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه در سفر رئیس‌جمهور به استان اردبیل حمایت‌های زیادی برای توسعه دانشگاه‌های استان اردبیل انجام‌نشده است، گفت: این در حالی است که در سایر استان‌ها در سفر رئیس‌جمهور دستاوردهای بسیار بزرگی در حوزه دانشگاه انجام‌شده است که باید مسئولان استان اردبیل به این امر توجه داشته باشند.

امید بیان کرد: یکی از نیازهای اساسی برای توسعه زیرساخت‌های دانشگاه و مراکز عالی ایجاد بنیاد خیرین در دانشگاه است که ضروری است در استان اردبیل بنیاد خیرین برای توسعه زیرساخت‌های دانشگاه راه‌اندازی شود که در این راستا باید مسئولان دانشگاه اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

وی بابیان اینکه طرح آمایش آموزش عالی تا پایان شهریورماه در کشور نهایی می‌شود، گفت: با اجرای این طرح، دانشگاه‌ها ازنظر کیفی به جایگاه والایی دست می‌یابند که امیدواریم در استان اردبیل نیز مسئولان برای افزایش کیفیت دانشگاه‌ها تمام تلاش خود را به‌کارگیرند.

معاون وزیر علوم تصریح کرد: برای اینکه بتوانیم در عرصه علمی رقابت داشته باشیم، باید امکانات و تجهیزات دانشگاه‌های کشور را پیشرفته کنیم و ازنظر کیفی دانشگاه را در سطح بسیار بالایی قرار دهیم.

امید بابیان اینکه دولت به دلیل مشکلات مادی و اقتصادی در این برهه زمانی، نمی‌تواند حمایت‌های مالی چندانی از دانشگاه‌های داشته باشد، گفت: انتظار می‌رود با مشارکت‌های خیرین و مردم شاهد توسعه دانشگاه‌ها باشیم و باید با برنامه‌ریزی اساسی ورود خیرین به دانشگاه‌ها را همچون مدارس فرهنگ‌سازی کنیم.

وی از برنامه‌ریزی برای توسعه دانشگاه‌های عالی کشور از نظر پژوهشی و علمی خبر داد و افزود: این امر نیازمند حمایت همه‌جانبه دولت‌مردان و مسئولان است تا شاهد رشد و شکوفایی دانشگاه‌های کشور باشیم.

معاون وزارت علوم بابیان اینکه وزارت علوم برای گسترش برنامه‌های آموزشی پژوهشی قرآن کریم نیز برنامه‌ریزی ویژه‌ای اتخاذ کرده است، گفت: متأسفانه برخی دانشگاه‌ها اعتبارات قرآنی را در بخش‌های دیگر هزینه کرده‌اند که باید امسال توجه ویژه‌ای به گسترش برنامه‌های قرآنی و فرهنگی در دانشگاه‌ها انجام شود.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon