تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام دانشگاه‌های کشور نیازمند ۵ هزار میلیارد تومان است


تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام دانشگاه‌های کشور نیازمند 5 هزار میلیارد تومان است

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در حال حاضر ۲.۵ میلیون مترمربع پروژه نیمه‌تمام دانشگاهی در کشور وجود دارد که تکمیل این پروژه‌ها نیازمند ۵ هزار میلیارد تومان است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، محمدحسین امید در حاشیه همایش روسای دانشگاه‌های استان اردبیل در جمع خبرنگاران در اردبیل اظهار داشت: متأسفانه در سال‌های گذشته بسیاری از پروژه‌های بزرگ دانشگاهی در کشور کلنگ زنی شده است که این پروژه‌ها هم‌اکنون از 5 الی 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارند که تکمیل این پروژه‌ها نیازمند اعتبارات کلان است.

وی با اشاره به اینکه بودجه‌ای که سالانه برای تکمیل پروژه‌های دانشگاهی در کشور می‌دهند، 600 میلیارد تومان است، گفت: این مبلغ در مقابل پروژه‌های نیمه‌تمام دانشگاه‌های کشور بسیار ناچیز است و باید با مشارکت‌های مردمی و ورود خیرین برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام در کشور گام اساسی برداریم.

معاون وزارت علوم بیان کرد: وزارت علوم با تمام تلاش خود برای رشد مراکز آموزش عالی گام برداشته است و درصدد است که جای کمی سازی دانشگاه‌ها، کیفیت علمی در دانشگاه‌ها را بالا ببرد تا شاهد درخشش کشورمان در عرصه‌های علمی باشیم.

امید با اشاره به اینکه دانشگاه محقق اردبیلی، دانشگاه مادر استان است، افزود: نیاز است مسئولان استان اردبیل برای توسعه دانشگاه محقق و کمک به این دانشگاه اقدامات اساسی انجام دهند تا شاهد رشد و توسعه علمی دانشگاه محقق اردبیلی باشیم.

وی از برنامه‌ریزی برای تجهیز ناوگان پژوهشی دانشگاه‌های کشور خبر داد و افزود: امیدواریم امسال با برنامه‌ریزی‌های اساسی ناوگان پژوهشی کشور به‌طور ویژه تجهیز شود تا در این راستا دغدغه و نگرانی اساسی کارکنان و دانشجویان دانشگاه‌های کشور برطرف شود.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon