از تقاضای افزایش قیمت خرید تضمینی گندم تا انتقاد از اعطای نشان‌های دولتی

از تقاضای افزایش قیمت خرید تضمینی گندم تا انتقاد از اعطای نشان‌های دولتی

خبرگزاری تسنیم: ۵ نفر از نمایندگان مجلس، در جلسه علنی امروز تذکرات شفاهی خود را مطرح کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس به عنوان اولین تذکردهنده شفاهی ضمن محکوم کردم عمل وحشیانه سلفی‌هایی که به منزل شهید حسن شحاته حمله کردند و وی و 3 نفر از یارانش را به شهادت رساندند، اظهار داشت: از دولت مصر انتظار داریم که عوامل این جریان را دستگیر کند.

وی ادامه داد: تذکر من خطاب به وزیر کشور است. جنابعالی بر کار استانداران نظارت کنید. در دهه چهارم انقلاب اسلامی که دهه عدالت و پیشرفت است و در یکی از زیرمجموعه استانداری‌های اصفهان، شاهین‌شهر و میمه آنها ازحق مسلم خود محروم شدند. لذا از جنابعالی انتظار داریم که بدون فوت وقت کمیته حقیقت‌یاب و بازرسی به این استانها بفرستید و موضوع دخالت بیجا و تصمیم‌گیری بر خلاف عدالت یعنی محروم کردن نیم میلیون نفر از حق‌آبه‌داران آب از زاینده‌رود که برخلاف صریح قانون اساسی است را رسیدگی کنید و از ادامه یافتن این ظلم جلوگیری کنید.

***جعفری: روحانی شخصی محکم، معتدل و مجرب است***

جلیل جعفری نماینده خلخال در مجلس به عنوان دومین نماینده تذکر دهنده ضمن تبریک میلاد منجی عالم بشریت گفت: از مردم شهرستان خلخال که 77.5 درصد در  انتخابات مشارکت داشتند، تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: همچنین به رئیس جمهور منتخب تبریک می‌گویم. بدون شک حسن روحانی شخصی محکم، معتدل و مجرب است که خواهد توانست در تعامل مجلس در کاهش مشکلات و کنترل گرانی و تورم عمل کند. 

نماینده مردم خلخال افزود: از زحمات محمود احمدی‌نژاد نیز تشکر می‌کنم و از مردم می‌خواهم که برای گذران اوقات فراغت به شهرستانهای خلخال و کوثر مسافرت کنند. همچنین جنایات وحشیانه چهار شهروند شیعی مصر را محکوم کرده و این را نتیجه عمل نادرست رئیس جمهور مصر می‌دانم.

***قادرمرزی: تذکر به قیمت گندم و سیب‌زمینی***

حامد قادرمرزی نماینده قروه و دهگلان در مجلس در تذکر شفاهی خود طی سخنانی ضمن تبریک به مناسب خلق حماسه سیاسی اظهار داشت: تذکر اصلی من در خصوص قیمت گندم است. علی‌رغم تمام زحمات دولت و نمایندگان قیمت تمام شده گندم 720 تومان است در صورتی که قیمت گندم باید 750 تومان باشد. دولت با قیمت 1200 تومان گندم وارد می‌کند و در جنوب کشور نیز دلالان، گندم را با قیمت 1300 تومان می‌خرند.

وی ادامه داد: ما هر سال 8.5 میلیون تن گندم برای تامین نانوایی‌ها نیاز داریم و در استان کردستان کشاورزان به کشت جایگزین روی آورده‌اند. لذا دولت باید حداقل 1000 تومان قیمت را افزایش دهد. 

نماینده مردم قروه در مجلس در خصوص قیمت سیب‌زمینی اظهارداشت: قیمت سیب‌زمینی 2500 تومان است و در میدان میوه و تره‌بار نیز با 1800 تومان به فروش می‌رسد. وزارت صنعت و جهاد کشاوری باید قیمت را به گونه‌ای تنظیم کند که صادرات اواخر تابستان و اوایل پاییز برای کشور عراق نیز صورت گیرد.

***تذکر به رئیس جمهور در خصوص جلوگیری از اقدام عجولانه رئیس سازمان میراث فرهنگی***

در ادامه حجت‌الاسلام احمد سالک کاشانی نماینده مردم اصفهان در مجلس در تذکر شفاهی از مردم اصفهان و ملت ایران به خاطر نقش فعال در ارتقای حماسه سیاسی تشکر کرد و شهادت 4 شیعه مصر را به ملت انقلابی این کشور تبریک گفته و عمل وحشیانه سلفی‌های تندروی اسرائیل را محکوم کرد.

وی در تذکر اول خود به رئیس جمهور اظهار داشت: تذکر من به رئیس جمهور در مورد جلوگیری از اقدام عجولانه ریاست سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مبنی بر واگذاری تمامی اختیارات تصدی‌گری در این سازمان به بخش خصوصی تا تاریخ 9 تیر است. 

نماینده مردم اصفهان در مجلس ادامه داد: تذکر بعدی من به وزیر رفاه در خصوص تصریح در پرداخت حقوق بازنشستگان فولاد و ذوب‌آهن است.

***اکبریان: بذل و بخشش‌های دولت دور از شان داعیه‌دار عدالت محوری است***

عزیز اکبریان نماینده کرج در مجلس در تذکر شفاهی گفت: تذکر من اول به رئیس جمهور است. بذل و بخشش‌هایی که در دولت فعلی در خصوص اهدای مدال‌های مختلف با میلیون‌ها تومان هزینه صورت می‌گیرد، دور از شان دولتی است که داعیه عدالت‌محوری دارد. 

وی با بیان اینکه مردم برای تامین معاش خود در صف کمیته امداد هستند و کارخانجات به خاطر مشکل نقدینگی کارگران خود را بیکار کرده است، گفت: جای تاسف است که به بیت‌المال اینگونه حراج زدند و به معنویت ما نیز حراج می‌زنند. حرف‌های الهام دور از شان معارف اسلامی است و لکه‌دار کردن معارف دینی ما محسوب می‌شود و تفکر انجمن حجتیه است. 

نماینده مردم کرج در مجلس در تذکر به وزر راه و شهرسازی گفت: آقای نیکزاد چه عجله‌ای دارید که مسکن مهر را افتتاح می‌کنید؟ دو سال پیش 1050 مسکن در هشتگرد افتتاح کردیم و 50 درصد هنوز نتوانستند در آن سکونت کنند. 

اکبریان افزود: چند روز پیش خانه‌ای را افتتاح کردید در حالی که کمترین امکانات در آنجا است و در حال حاضر کسی در آنجا سکونت ندارد. مسکن مهر از افتخارات دولت نهم و دهم است. با عجله آن را خراب نکنید.

وی در تذکر دیگری به رئیس قوه قضائیه و وزیر دادگستری تاکید کرد: مشکل 4 زندان کرج را چه زمانی خاتمه می‌دهید؟ چرا به وعده‌هایتان عمل نمی‌کنید.

نماینده مردم کرج در خاتمه گفت: از مردم البرز به خاطر حضور حماسی تشکر می‌کنم و تشکیل شهرستان جدید پردیس را به مردم این شهرستان تبریک می‌گویم.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon