۱۴ هزار فرصت شغلی برای معلولان کشور ایجاد شد


14 هزار فرصت شغلی برای معلولان کشور ایجاد شد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ایجاد ۱۴ هزار فرصت شغلی برای معلولان کشور از ابتدای امسال تاکنون خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بابلسر، علی ربیعی دقایقی پیش در حاشیه  اختتامیه دهمین جشنواره فرهنگی ورزشی فرزندان مهر در مجتمع فرهنگی ورزشی شهید عظیمی بابلسر در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تنظیم لایحه حمایت از معلولان توسط هیئت وزیران به پایان رسیده و پس از تائید رئیس جمهور جهت تصویب تقدیم مجلس شورای اسلامی شد، اظهار داشت: این لایحه بخشی از برنامه بزرگ دولت برای حمایت‌های اجتماعی از معلولان است.

وی با اشاره به اینکه این لایحه شامل سه قسمت است، افزود: مجموعه ای از قوانین قبلی که پایدار مانده، مصوبات هیئت وزیران و مواردی که در اختیار هیئت وزیران بوده و می توانست تصویب کند و اختیارات وزیران نبوده در قالب لایحه تقدیم مجلس می‌شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان اینکه امیدواریم با اجرای این لایحه و مصوبه که برنامه جامع دولت برای حمایت از معلولان است بتوانیم در جهت حمایت از معلولان گام برداریم، گفت: سازمان بهزیستی یک سازمان فعال و پویا بوده که با توجه به اختیاراتی که در این لایحه جدید خواهد گرفت در چند جهت زندگی معلولان بهتر می‌شود.

ربیعی با اشاره به اینکه یکی از این موارد زندگی شهری و زندگی روزمره معلول در شهر است، تصریح کرد: براساس این مصوبات الزامات جدی در مناسب‌سازی و آماده سازی آپارتمان سازی‌ها و مراکز دولتی جدید قرار دارد.

وی بیان داشت: بخش دیگری از موارد ذکر شده در این لایحه ایجاد فرصت‌های آموزشی مناسب و استفاده از امکانات آموزشی و تسهیل سازی در امر ازدواج، نگهداری بهزیستی در منزل با استفاده از مزایای بیشتر و انتقال مددکاری به خانه است.

وزیر کار با بیان اینکه سازمان بهزیستی از ابتدای امسال تاکنون توانست حدود 14 هزار فرصت شغلی برای معلولان ایجاد کند، گفت: این رقم علاوه بر سه درصد فرصت های شغلی است که از قانون قبلی در گذشته وجود داشته و چون استخدام دولتی جدید نداریم بیشتر در جهت مساعدت به بخش خصوصی برای جذب تلاش می‌شود.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon