پژوهشی درباره عوامل اصلی شاد بودن خانواده‌ها

پژوهشی درباره عوامل اصلی شاد بودن خانواده‌ها

نتایج یک پژوهش در کشور انگلیس نشان می‌دهد «با هم بودن» اعضای خانواده در هنگام غذا خوردن و مشاهده تلویزیون به‌صورت دسته‌جمعی از عوامل اصلی شاد بودن فضای خانواده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در جریان یک پژوهش در کشور انگلیس، بیش از 2هزار والدین انگلیسی به این سؤال پاسخ دادند که چگونه یک خانواده شاد داشته باشیم. 40 درصد از پاسخ دهندگان معتقد بودند مشاهده برنامه‌های تلویزیون توسط اعضای خانواده به‌صورت دسته‌جمعی موجب شادتر شدن فضای خانواده می‌شود.

همچنین 39 درصد دیگر بر این باور بودند که روابط سالم بین اعضای خانواده و مخفی نکردن رازها از یکدیگر از جمله عوامل شاد زیستن خانواده است.

32 درصد از والدین انگلیسی نیز تأکید کردند برای داشتن خانواده شاد؛ پدر و مادرها نباید مقابل فرزندانشان دعوا و مشاجره کنند.

همچنین بسیاری از خانواده‌های انگلیسی معتقد بودند زمان شام بهترین فرصت برای ارتباط والدین و فرزندان است بنا بر این با هم غذا خوردن بسیار به گرم شدن روابط آنها کمک می‌کند.

بر اساس این پژوهش، لیستی از 10 اقدام مهم توسط خانواده‌ها برای داشتن خانواده شاد به‌شرح زیر است:

1- به‌عنوان یک خانواده کنار هم از زمان لذت ببرید. 2- کارها بین اعضای خانواده عادلانه تقسیم شود. 3- با هم تلویزیون ببینید. 4- هیچ رازی را از یکدیگر مخفی نکنید. 5- یک باغچه داشته باشید. 6- والدین، کارهای سخت را تقسیم کنند. 7- هر هفته روز یک‌شنبه (روز تعطیل) با یکدیگر ناهار بخورید. 8- تفریحات مشترک داشته باشید. 9- دو شب در هفته با یکدیگر باشید. 10- والدین مقابل کودکان دعوا و مشاجره نکنند.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon