جزئیات درمان حجاج ایرانی حادثه سقوط جرثقیل + اسامی مجروحان و فوتی

جزئیات درمان حجاج ایرانی حادثه سقوط جرثقیل + اسامی مجروحان و فوتی

مشاور وزیر بهداشت در فوریت‌ها و تجهیزات پزشکی با اشاره به پیگیری‌ها و تماس وزیر بهداشت برای اعلام آمادگی ایران جهت کمک به حجاج حادثه دیده دیگر کشورها در سقوط جرثقیل در مکه، درباره جزئیات درمان زائران آسیب دیده ایرانی نیز توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری تسنیم، پیر حسین کولیوند مشاور وزیر بهداشت در فوریت‌ها و تجهیزات پزشکی به تسنیم اظهار کرد: کمی بعد از حادثه سقوط جرثقیل در صحن مسجدالحرام بدلیل طوفان شدید در مکه،  سید حسن هاشمی وزیر بهداشت با بنده تماس گرفتند و پس از شنیدن گزارش ماوقع و اطلاع از اوضاع، خواستند تا اعلام کنیم، ایران آمادگی دارد تا به هر طریق ممکن به آسیب دیدگان سایر کشورهای اسلامی در حادثه اخیر نیز امداد رسانی کند.

مشاور وزیر بهداشت در فوریت‌ها و تجهیزات پزشکی عنوان کرد: در این رابطه به وزیر بهداشت اطمینان دادیم تا تمامی توان و تلاش خود را برای ارائه خدمات مطلوب و در شان زائر ایرانی انجام دهیم.

کولیوند با اعلام این مطلب که تمام خدمات درمانی لازم برای زائران صورت گرفته است ابراز امیدواری کرد که با توجه به اینکه اکثر زائران بستری در بخش‌های مختلف بیمارستان هلال احمر ایران در مکه به دلیل جراحات سطحی در این بیمارستان بستری هستند، به زودی مرخص خواهند شد.

اسامی مجروحین و یک زائر فوتی ایرانی حادثه مکه مکرمه اعلام شد

همچنین در این راستا سازمان حج و زیارت اعلام کرد در پی طوفان شدید در مکه مکرمه و وقوع حادثه سقوط یک بالابر در عصر روز جمعه (20 شهریور) در مسجدالحرام 25 زائر ایرانی مجروح و متأسفانه یک زائر ایرانی جان خود را از دست داد.

براین اساس لیست مجروحان حادثه روز جمعه مکه مکرمه که پس از انتقال به مرکز درمانی مرکز پزشکی حج و زیارت به صورت سرپایی مداوا شدند، به شرح ذیل اعلام می‌شود:

اکرم فنائی

فرح نیک اختر

علی اکبر عظیمی

ناهید یلتقیان خیابانی

زهرا باقریان پیمان

مهدی بخشایشی

فضه شیرزاد

مصطفی کافی موسوی

فاطمه حسین صادقی هرندی

معصومه نجفی

غلامرضا پورحاتمی رشک وستائی

گلی کریمی

مبارک پذیرش

فاطمه نظری

احمد گلبازی

معینه گرامی

محمود طاطیان

محمدرحیم کشاورز

ابراهیم خیری زاده

علی قنبری

علی گرجی

در این راستا، عباسعلی زکریای نجف آبادی از کاروان 13078 استان اصفهان، نرگس کفاشیان بابلی از کاروان 30295 استان مازندران، فاطمه نصیری از استان اصفهان و زینب السادات جزا از کاروان 17043 استان تهران مجروحان حادثه روز جمعه مکه هستند که به‌دلیل ادامه روند درمان در حال حاضر در بیمارستان مکه بستری هستند. همچنین متأسفانه مرحوم «سیف الله اسدی مینا» زائر 45 ساله از کاروان 33021 استان همدان طی حادثه روز جمعه مکه مکرمه جان خود را از دست داد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon