تخلفات کارخانه لوازم خانگی به مدیران قبلی اعلام شد ولی ظاهرا منتقل نکردند

تخلفات کارخانه لوازم خانگی به مدیران قبلی اعلام شد ولی ظاهرا منتقل نکردند

مدیر کل استاندارد استان تهران گفت: تخلفات کارخانه لوازم خانگی به مدیران قبلی اعلام شد ولی ظاهرا به مدیران جدید منتقل نکردند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مسلم بیات با حضور در برنامه پایش در خصوص پلمب کارخانه خیبر سامسونگ با اشاره به اینکه براساس قوانین، تولید، توزیع کالاهای مشمول استاندارد اجباری بدون نشان استاندارد ممنوع است، افزود: این کارخانه ضمن اینکه هیچگونه مجوز قانونی در ارتباط با تولید و برچسب انرژی نداشت، اقدام به تولید انبوه خلاف قوانین و مقررات کرده است.

مدیر کل استاندارد استان تهران با بیان اینکه این کارخانه نه تنها در ارتباط با تولید غیراستاندارد، بلکه حتی آزمایشی برای استفاده از برچسب انرژی  انجام نداده که این موضوع غیر قانونی است، گفت: در بازرسی ها حدود 600 یخچال سایدبای ساید با برچسب جعلی انرژی در این کارخانه کشف شده که موارد به مرجع قضایی ارجاع شده است. البته نمونه گیری هایی هم انجام شده که چنانچه مغایرت داشته باشد تمام کسانی که در این باره متضرر شدند، کارخانه باید تمام این ضررها را متقبل شود و جبران کند.

بیات  تصریح کرد: مرسوم است زمانی که یک پروانه تولید را وزارت صنعت و معدن صادر می‌کند یک رونوشت و یا استعلام از ما گرفته می‌شود اما متأسفانه در ارتباط با این کارخانه هیچ مکاتبه ای با ما انجام نگرفته بود و بازرسان ما به شکل اتفاقی این موضوع را متوجه شده‌اند و پرونده را  به مرجع قضایی ارجاع داده‌ایم.

مدیرکل استاندارد استان تهران با اشاره به اینکه براساس قوانین و مقررات اگر در آزمایشات عدم تطابق کالاهای این کارخانه با استاندارد محرز شود آنها خلاف قانونی انجام داده‌اند، افزود: کارخانه مکلف است تمام خسارات وارده به مشتریان را جبران کند و حتی برای این موضوع یک فراخوان هم بدهد.

مدیرکل استاندارد استان تهران گفت:  استنباط من این است که این کارخانه حتی از وزارت صنعت و معدن هم مجوزی ندارد.
 
بیات با بیان اینکه  مدیرعامل جدید این کارخانه اعلام کرده که متوجه این تخلفات نبوده است، تصریح کرد: سازمان استاندارد در خردادماه هم این موضوع را به آقای برخوردار مطرح کرد و همان زمان پرونده به مرجع قضایی هم رفت. اما انگار مسئله را به دوستان جدید منتقل نکردند. مدیران جدید کارخانه می‌گویند ما اطلاع نداشتیم. ولی این پذیرفتنی نیست. چون هیچگونه برچسب یا نوشته ایرانی روی این محصول دیده نمی شود.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه