دلایل افت شاخص بورس

دلایل افت شاخص بورس

یک کارشناس بازار سرمایه دلایل افت شاخص بورس را بیان کرد.

علی احمدی کارشناس در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم در خصوص دلایل ریزش قابل توجه و سقوط شاخص بورس به کانال 62 هزار واحد گفت: تاثیرات روانی و هیجانی سهامداران بخاطر اعلام نهایی شدن نرخ خوراک بر شرکت‌های پتروشیمی و هلدینگ‌های سرمایه‌گذاری از جمله دلایل اصلی سقوط شاخص بورس در روز گذشته هستند.
این کارشناس بازار سرمایه افزود: این اتفاق موجب شد تا فشار فروش در سایر نمادهای بورسی از جمله گروه‌های خودرو و بانکی نیز مشاهده شود.
وی در خصوص نرخ خوراک 13 سنتی گفت: شرکت‌های پتروشیمی نسبت به بودجه خود نرخ‌های گاز پایین‌تری درنظر گرفته‌اند که تصویب نرخ 13 سنتی می تواند سودآوری آنها را تحت تاثیر قرار دهد و بر این اساس جو روانی منفی بوجود آمده در بورس در روز یکشنبه، به دنبال ریزش سهام پتروشیمی ها و در پی آن تشدید فضای هیجانی و افزایش فشار فروش بوده است.
این کارشناس بازار سرمایه در خصوص وضعیت کنونی بازار سهام نیز گفت: سیاست‌های انقباضی و در پی آن رکود حاکم بر اقتصاد می تواند یکی از دلایل اصلی تحت تاثیر قرار گرفتن سودآوری و تولید بنگاهها باشد و دولت باید اقدامی عملی در راستای خروج اقتصاد از رکود انجام دهد.
وی در خصوص تاثیر رسیدن به توافق در مذاکرات هسته ای نیز اذعان داشت: حل مساله مذاکرات به‌ عنوان مهم‌ترین‌ ریسک های سیستماتیک بازار طی چند سال گذشته مطرح بوده است که می‌تواند رونق دوباره بورس را در میان ‌و بلند‌مدت به همراه داشته باشد.
انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه