بهسازی خانه سنگ‌نوردی قم نیازمند اختصاص بودجه کافی است


بهسازی خانه سنگ‌نوردی قم نیازمند اختصاص بودجه کافی است

رئیس هیئت کوهنوردی قم گفت: بهسازی خانه سنگ نوردی قم نیازمند بودجه کافی است که یا باید از محل منابع اداره کل ورزش و جوانان و فدراسیون کوهنوردی تامین شود یا بخش خصوصی هزینه آن را پرداخت کند.

مهدی مصطفی لو در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در قم اظهار داشت: یکی از دغدغه‌های جدی علاقه‌مندان به رشته‌های کوهنوردی و سنگ نوردی در قم وضعیت خانه سنگ نوردی قم است که در حال حاضر شرایط و وضعیت استانداردی ندارد.

وی افزود: در مجمع سالانه هیئت کوهنوردی قم مسئولان فدراسیون کوهنوردی و اداره کل ورزش و جوانان را در جریان این دغدغه‌ها قرار دادیم اما در حال حاضر هنوز نتوانسته‌ایم اعتبار لازم برای بهسازی و نوسازی این سالن را جذب کنیم.

رئیس هیئت کوهنوردی قم گفت: خانه سنگ‌نوردی در حال حاضر هم قابل استفاده است اما با استانداردهای لازم فاصله دارد و تجهیز آن نیازمند هزینه‌ای است که یا باید از محل منابع اداره کل ورزش و جوانان و فدراسیون کوهنوردی تامین شود یا بخش خصوصی هزینه آن را پرداخت کند.

مصطفی لو بیان کرد: بخش خصوصی علاقه‌ای به هزینه در رشته کوهنوردی ندارد زیرا کوهنوردی و رشته‌های وابسته هیئت مربوطه برای دیگران چندان شناخته شده نیست و به نوعی طبیعی است که بخش خصوصی میلی به سرمایه گذاری در رشته‌ای چون سنگ نوردی نداشته باشد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود عنوان کرد: کوهنوردان قمی در ایام مختلف سال صعود به قلل داخلی و خارجی را در دستور کار دارند که صعود به این قله‌ها بر مبنای فصل و آب و هوای منطقه و نیز تجربیات گروه صعود کننده انجام می‌شود.

رئیس هیئت کوهنوردی قم تصریح کرد: کوهنوردان قمی چندی پیش به خط الراس مرکزی کوه دنا صعود کردند و توانستند پس از صعود به قله قاش مستان که بیش از 4400 متر ارتفاع دارد به حط الراس دنا برسند.

مصطفی لو خاطرنشان کرد: مریم بیطرفان بانوی کوهنورد قمی نیز چندی پیش قله بین المللی آرارات ترکیه را با ارتفاع بیش از 5100 متر فتح کرد و نخستین بانوی کوهنورد قمی شد که یک قله خارجی را با ارتفاع بلند فتح کرده است.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon