آذربایجان‌غربی سومین استان کشور در تولید انگور است

آذربایجان‌غربی سومین استان کشور در تولید انگور است

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر ارومیه گفت: آذربایجان‌غربی به عقیده کارشناسان سومین استان کشور در تولید انگور به شمار می‌رود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، محمد ستارپور شامگاه روز سه‌شنبه در مراسم افتتاحیه جشنواره انگور که به همت شهرداری ارومیه در دهکده ساحلی چی‌چست برگزار شد، با اشاره به اینکه ارومیه شهر انگور است اظهار داشت: به اذعان کارشناسان امر، آذربایجان‌غربی از نظر تولید انگور سومین استان کشور به شمار می‌رود.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر ارومیه گفت: با توجه به اجرای سیاست‌های ابلاغی شورای شهر مبنی بر شناسایی استعدادها و توانمندی‌های بالقوه ارومیه به کشورهای همسایه، جشنواره انگور برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: بنابراین برگزاری جشنواره انگور فرصتی مغتنم برای شناسایی آذربایجان‌غربی و به ویژه ارومیه از نظر تولیدات کشاورزی به شمار می‌رود.

ستارپور تصریح کرد: در این جشنواره سازمان‌های مردم نهاد و تشکل‌های زیست‌محیطی، شهرداری ارومیه را از نظر آموزش‌های شهروندی، حذف کیسه‌های نایلونی و حفظ و حراست محیط زیست یاری کردند.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر ارومیه افزود: باید گونه‌های مختلف انگور و فراورده‌های ناشی از آن را بیش از پیش در جامعه شناسانده و توانمندی خود را در این زمینه را افزایش دهیم.

انتهای پیام/ع

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon