وزیر نیرو برای جلوگیری از برداشت‌های بی‌رویه زاینده‌رود جدیت نشان دهد‌


وزیر نیرو برای جلوگیری از برداشت‌های بی‌رویه زاینده‌رود جدیت نشان دهد‌

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان گفت: وزیر نیرو باید به سرعت در زمینه جلوگیری از برداشت‌های بی‌رویه زاینده‌رود جدیت نشان دهد.

حجت‌الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان، با اشاره به مشکلات موجود درباره زاینده‌رود و مسائل صورت گرفته در زمینه برداشت‌های زاینده‌رود اظهار داشت: متأسفانه در گذشته به خوبی از حق اصفهان در زمینه آب دفاع نشده و اگرچه وزیر نیرو برای اصفهان جدیت دارد اما برداشت‌های صورت گرفته در استان همجوار ادامه دارد.

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان تصریح کرد: در استان اصفهان چاه‌های کشاورزانی که سال‌ها از طریق آن‌ها زمین‌های زراعی کشت می‌شده و از زاینده‌رود حق‌آبه داشتند، بسته شده است.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر، در استان همجوار از برداشت‌های بی‌رویه جلوگیری نمی‌کنند و این در حالی است که در یکی از مصوبات شورای عالی آب عنوان شده طرح‌های کشاورزی نباید گسترش پیدا کند اما برداشت‌ها همچنان ادامه دارد.

موسوی لارگانی خاطرنشان کرد: در واقع سیاست وزیر نیرو با استان اصفهان و چهارمحال نه سیاست یک بام و دوهوا بلکه سیاست یک بام و چند هوا است.

وی بیان کرد: اگر این شرایط در اصفهان ادامه یابد، از آنجایی که اصفهان یک استان مهاجرپذیر به شمار می‌رود، در آینده مهاجرگریز می‌شود و اصفهانی‌ها باید به دیگر مکان‌ها مهاجرت کنند.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon