بهره‌گیری از فناوری های روز در تولید مصنوعات طلا و جواهر

بهره‌گیری از فناوری های روز در تولید مصنوعات طلا و جواهر

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای تهران بر استفاده از فناوری‌های روز در کنار روش‌های سنتی تولید مصنوعات طلا و جواهرتأکید کرد و گفت: بسیاری از کارآفرینان در عرصه طلا و جواهر بدون داشتن سرمایه آغاز کرده‌اند و با روش استاد - شاگردی به جایگاه مطلوب رسیدند.

حمیدرضا خانپور در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به پیچیدگی‌ها و سختی‌های موفقیت در عرصه طلا و جواهر، بیان داشت: کارآفرینی و ایجاد کسب‌وکار در عرصه طلا و جواهر از دیدگاه بسیاری از شهروندان مستلزم داشتن شرایط مناسب مالی و تجربه فراوان است ولی هستند افرادی که کار در این عرصه را تقریباً با هیچ شروع کرده و با روش استاد - شاگردی به جایگاهی که می‌خواستند، رسیده‌اند.

وی با تأکید بر دادن بهای بیشتر به ارتقای مهارت و کاربلدی در آموزش ها نسبت به محفوظات نظری، تصریح کرد: نیازسنجی مهارتی شاغلین صنف طلا و جواهر، تهیه و تدوین استانداردهای مهارتی تکمیلی به‌منظور تأمین و به روزرسانی و ارتقای مهارت نیروی انسانی، اجرای آموزش های مورد نیاز اعضای اتحادیه و ارتقاء سطح شاغلین در حرفه‌های تخصصی صنعت طلا و جواهر از اهداف انعقاد تفاهم بین اتحادیه طلا و جواهر تهران و اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان است.

به گفته مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران عدم وجود استراتژی مناسب برای ترسیم تصویر این صنعت در چشم‌انداز آتی کشور، عدم استفاده از فناوری‌های روز و استفاده از روش‌های سنتی در تولید مصنوعات طلا، عدم باور به استفاده از فناوری های نوین، عدم استفاده از طراحی و عادت به کپی‌کاری، عدم وجود آموزش های مناسب و درخور و...، از مشکلات این صنعت است.

خانپور تصریح کرد: بررسی و فراهم کردن زمینه تأیید و تصویب استانداردهای آموزشی مورد نیاز، برنامه ریزی جهت برگزاری دوره‌های آموزشی مورد نیاز احصا شده از طریق نیازسنجی، ارائه مجوز ایجاد مراکز جوار کارگاهی و بین کارگاهی براساس دستورالعمل سازمان آموزش فنی و حرفه ای، صدور گواهینامه مهارت و...، از تعهدات این اداره کل است.

وی برنامه ریزی سازوکارهای حمایتی در راستای اجرای آموزش های مهارتی فنی و حرفه ای، حمایت در تأمین و اعتبار جهت توسعه آموزش های مهارتی شاغلین صنعت طلا و جواهر، همکاری در برگزاری دوره‌های آموزشی، حمایت از طرح استاد - شاگردی نوین و... را از تعهدات این سازمان خواند.

 انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه