مراسم"روز بدون خودرو" در قزوین برگزار می‌شود


مراسم"روز بدون خودرو" در قزوین برگزار می‌شود

استاندار قزوین گفت: به منظور ترویج فرهنگ استفاده از دوچرخه مراسم"روز بدون خودرو" در قزوین برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، مرتضی روزبه بعد از ظهر امروز در جلسه برنامه‌ریزی برگزاری مراسم روز بدون خودرو در قزوین، اظهار داشت: در مرحله نخست باید فرهنگ استفاده از دوچرخه و دوچرخه‌سواری در قزوین نهادینه شود.

وی با اشاره به این نکته که فراهم کردن امنیت دوچرخه‌سوراران در استان قزوین از اولویت ویژه برخوردار است، افزود: اگر شهروندان از امنیت مسیر دوچرخه‌سواری اطمینان داشته باشند خود به خود به  این سمت گرایش پیدا می‌کنند بنابراین باید زمینه استفاده همشهریان از دوچرخه را فراهم کرد.

استاندار قزوین تصریح کرد: با توجه به توسعه زندگی شهری و آپارتمان نشینی، سلامت جسمی و روحی شهروندان با خطر جدی مواجه شده است در همین راستا باید استفاده از وسایل نقیله پاک در جامعه ترویج شود تا بتوان علاوه بر سلامت جسمی همشهریان خطرات تخریب محیط زیست را نیز کاهش داد.

روزبه با بیان این نکته که دستگاه‌های اجرایی می‌توانند نقش بسزایی در ترویج فرهنگ استفاده از دوچرخه در جامعه ایفا کنند، گفت: مدیران و مسئولان باید در این راستا پیشگام بوده تا عموم جامعه با الگو برداری از آن‌ها به سمت استفاده از وسایل نقلیه سالم روی آورند.

استاندار قزوین عنوان کرد: باید در تمام پارکینگ‌های عمومی و اداری استان قزوین فضای مناسبی برای جانمایی دوچرخه تعبیه شود تا مشکلات استفاده از این وسیله نقلیه بر طرف شود.

وی با اشاره به این نکته که مراسم روز بدون خودرو در قزوین برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: 31 شهریور هر سال را به نام روز بدون خودرو نام‌گذاری شده است بنابراین می‌توان از این فرصت با اجرای برنامه‌های متنوع زمینه فرهنگ‌سازی مطلوب را فراهم کرد.

انتهای پیام/ ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon