ماموستا رسول‌زاده: خون‌ریزی در مکه نشانه بی‌کفایتی آل‌سعود در اداره اماکن مقدس است‌

ماموستا رسول‌زاده: خون‌ریزی در مکه نشانه بی‌کفایتی آل‌سعود در اداره اماکن مقدس است‌

امام‌جمعه موقت بوکان گفت: خون‌ریزی در مکه نشانه بی‌کفایتی آل‌سعود در اداره اماکن مقدسه است‌.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوکان، ماموستا خالد رسول‌زاده در خطبه‌های امروز نماز جمعه با یادآوری جنایت خونین آل سعود در مراسم حج سال 66 اظهار داشت: آن واقعه یکی از صفات و نشانه‌های جنایت‌آلود بودن عملکرد خاندان آل سعود است که در آن 270 نفر از هموطنان ایرانی که برای حضور در مراسم حج شرکت کرده بودند، به شهادت رسیدند.

وی گفت: روز ششم ذی‌الحجه یادآور مراسم برائت از مشرکین زائران ایرانی خانه خدا و کشتار مظلومانه حجاج ایرانی در مکه مکرمه به دست حکام آل سعود است که به حج خونین معروف شد.

رسول‌زاده بیان کرد: ناامنی‌هایی که در مراسم حج برای حجاج پیش می‌آید، کم نیست و متأسفانه هنوز هم شاهد آن هستیم به‌طوری که امسال هم با سقوط جرثقیل تعدادی از حجاج از جمله تعدادی از هموطنانمان را از دست دادیم و برخی نیز زخمی شدند.

رسول‌زاده افزود: این نشانه بی‌اعتنایی رژیم آل سعود به مراسم حج و حجاج است در حالی که باید آن‌ها قبل از مراسم حج و ورود حجاج تدابیر لازم را بیندیشند و هنگام ورود حجاج، امنیت و آرامش کامل برقرار باشد تا مسلمانان برای رفتن به حج و به‌جا آوردن این فریضه الهی مشتاق‌تر شوند.

امام جمعه موقت بوکان با اشاره به فضیلت‌های ماه ذی‌حجه گفت: از جمله فضیلت‌های این ماه مبارک این است که هر کس در 10 روز نخست این ماه عمل صالح انجام دهد و روز عرفه را روزه بگیرد.

وی با اشاره به فرارسیدن ماه مهر و بازگشایی مدارس و آغاز هفته دفاع مقدس تصریح کرد: بر ما لازم است که به دانش آموزان بی‌بضاعت کمک کنیم و آن‌ها را فراموش نکنیم تا با دلی شاد به مدرسه بروند و سال تحصیلی جدید را آغاز کنند و به آینده امیدوار و آینده‌ساز خوبی باشند.

رسول‌زاده افزود: ما نباید رشادت‌های رزمندگان دفاع مقدس را فراموش کنیم و آن‌ها را الگوی خود قرار بدهیم و به‌درستی از آن‌ها تجلیل کنیم و یاد و خاطره آن‌ها را همیشه زنده نگه داریم.

انتهای پیام/آ*

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon