اسلام‌آباد برای اقدام علیه تحریک طالبان، کابل را تحت فشار قرار خواهد داد

اسلام‌آباد برای اقدام علیه تحریک طالبان، کابل را تحت فشار قرار خواهد داد

پاکستان در واکنش به حمله به کمپ نیروی هوایی این کشور که دستکم ۲۹ نفر کشته شدند، افغانستان را برای اقدام علیه گروه تحریک طالبان تحت فشار قرار خواهد داد.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرگزاری تسنیم به نقل از «اکسپرس تریبون»، دولت اسلام آباد پس از حمله تروریستی به کمپ نیروی هوایی پاکستان در منطقه «بده بیر» در شهر«پیشاور» برای اقدام علیه  تحریک طالبان، دولت افغانستان را تحت فشار قرار خواهد داد.

پاکستان پس از حمله به کمپ نیروی هوایی این کشور، یک هیئت بلند پایه را به کابل اعزام خواهد کرد تا با مقامات افغان در مورد اوضاع دو کشور گفت‌وگو کند.

 مقامات پاکستانی مدعی هستند که این حمله از خاک افغانستان برنامه ریزی، کنترل و انجام شده است.

یک مقام امنیتی پاکستان در گفت و با اکسپرس تریبون اظهار داشت: مقامات نظامی پاکستان شواهدی زیادی در مورد استفاده خاک افغانستان علیه پاکستان را دارند که توسط تحریک طالبان پاکستان مورد استفاده قرار داده می شود.

«محمد عاصم باجوه» سخنگو و مدیر کل روابط عمومی داخلی ارتش پاکستان اعلام کرد که حمله تروریستی به کمپ نیروی هوایی در شهر پیشاور از خاک افغانستان صورت گرفته است.

«ژنرال راحیل شریف» رئیس ستاد ارتش پاکستان پس از حمله تروریستی به مدرسه غیر انتفاعی ارتش در شهر پیشاور نیز چندین بار از کابل دیدار کرد و خواستار اقداماتی علیه تحریک طالبان در خاک افغانستان شد.

روابط کابل- اسلام آباد پس از حملات اخیر در افغانستان از جمله در پایتخت این کشور با تنش همراه بوده است.

انتهای پیام/.

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان