اعلام حمایت مشرف از ارتش پاکستان پس از احضار به دادگاه مبارزه با تروریسم

اعلام حمایت مشرف از ارتش پاکستان پس از احضار به دادگاه مبارزه با تروریسم

دادگاه مبارزه با تروریسم در حالی که رئیس جمهور سابق پاکستان را به اتهام حبس خانگی ۶۰ قاضی احضار کرده است، پرویز مشرف نیز از ادامه کار رئیس کنونی ستاد ارتش این کشور اعلام حمایت کرده است.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرگزاری تسنیم، «پرویز مشرف» رئیس جمهور سابق و رئیس سابق ستاد ارتش پاکستان در یک گفت‌وگوی تلویزیونی اعلام کرد که روش موفقی که ژنرال «راحیل شریف» رئیس ستاد ارتش این کشور علیه تروریست‌ها در پیش گرفته است  درصورت بازنشستگی وی ادامه نمی‌یابد.

ژنرال راحیل شریف رئیس ستاد ارتش پاکستان قرار است در اواخر سال جاری میلادی بازنشسته شود.

وی افزود: مدت کار رئیس ستاد ارتش پاکستان باید افزایش یابد تا جنگ علیه تروریسم در این کشور به موفقیت برسد.

این در حالی است که دادگاه مبارزه با تروریسم پاکستان هفته گذشته حکم دستگیری پرویز مشرف را در پرونده حبس خانگی قضات پاکستانی صادر کرد.

دادگاه مبارزه با تروریسم پاکستان تاکید کرد که پرویز مشرف باید در اول اکتبر (9 مهر) در دادگاه حاضر شود و در غیر این صورت، توسط نهادهای مجری قانون بازداشت خواهد شد.

رئیس جمهور سابق پاکستان که در سال 1999 با کودتایی توانست بر مسند قدرت باقی بماند، هم‌اکنون با اتهام خیانت به کشورش روبرو است.

این برای نخستین بار در تاریخ این کشور است که یک حاکم نظامی سابق با اتهام خیانت مواجه می‌شود، اتهامی که در صورت اثبات می‌تواند مجازات حبس ابد یا اعدام را برای وی در پی داشته باشد.

پرویز مشرف در 3 نوامبر سال 2007 میلادی 60 قاضی از جمله «افتخار محمد چوهدری» رئیس وقت دیوان عالی پاکستان را با خانواده‌هایشان در حبس خانگی قرار داد.

مدتی پس از استعفای پرویز مشرف و روی کار آمدن دولت حزب «مردم پاکستان» حبس خانگی این قضات نیز لغو شد.

پرویز مشرف علاوه بر اتهام حبس خانگی قضات عالی و خیانت به کشورش، چندین پرونده دیگر از جمله قتل «محمد اکبر خان بگتی» رهبر معروف بلوچ و حمله به «لال مسجد» اسلام‌آباد را نیز در پرونده خود دارد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان